رهایی شِناور تِجاری مورد تَعرض دُزدان دریایی در روز دوم رزمایش مُرکب امنیت دریایی

9:47 - 29 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۶۶۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی رزمایش مُرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند گفت: یکی از مأموریت‌های تمرینی در روز دوم رزمایش، رهایی شِناور تِجاری مورد تَعرض دُزدان دریایی است.

- امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی درروز دوم رزمایش مُرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند، گفت: ما در این رزمایش الحمدالله به تمامی اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم و یگان‌ها دریانوردی شبانه را انجام دادند،تا به نقطه برنامه عملیاتی امروز برسند.

وی نجات شناور تجاری مورد تعرض دزدان دریایی را از جمله برنامه مهم و اصلی این رزمایش برشمرد و تصریح کرد: یک شناور تجاری توسط دزدان دریایی مورد تعرض واقع شده است و نیروهای عملیاتی ویژه از طریق شناورهای سطحی  و بالگردها به این شناور نفوذ می‌کنند و بعد از درگیری این شناور را مورد رهایی قرار می‌دهند.

سخنگوی رزمایش مُرکب امنیت دریایی افزود: وقتی شناوری مورد این تعرض قرار می‌گیرد نفوذ به آن بسیار سخت است و دزدان دریایی به راحتی شناور را تخلیه نمی‌کنند و اجازه ورود نمی‌دهند، نفوذ از سطح و هوا بسیار کار دقیق و هماهنگی خاصی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: وقتی تیم های عملیات ویژه به این شناور نفوذ پیدا می‌کنند درگیری ایجاد می‌شود و دزدان دریایی موانعی ایجاد می‌کنند و باعث تأخیر در اجرای عملیات و از کار انداختن آن می‌شوند، ایجاد حریق در شناور  و از کار انداختن سامانه هایراداری برای واقعی جلوه دادن آن پیش بینی شده است، امدادو نجات، حفاظت از مسدومین و اطفاء حریق به خوبی انجام خواهدشد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *