اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی

11:54 - 29 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۷۲۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
در مرحله دیگری از رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، یگان‌های شناور دو کشور عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.
- بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» گفت: در دومین روز از رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند و بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، عملیات آزادسازی دو فروند کشتی تجاری که در حال دریانوردی آب‌های بین المللی توسط دزدان دریایی ربوده شده بودند، توسط یگان‌های سطحی و پروازی انجام شد.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH۳D نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» به‌عنوان یگان سر فرماندهی رزمایش، شناور‌های رزمی مستقر در منطقه را برای انجام عملیات آزادسازی به دو گروه متشکل از یگان‌های ایران و روسیه تقسیم کرد.

وی ادامه داد: نیرو‌های عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران و روسیه با فرود آمدن از هوا و همچنین نفوذ همزمان از سطح بر روی عرشه کشتی ربوده شده مستقر شدند و دزدان دریایی را دستگیر و سناریوی عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند تاکید کرد: این سناریو‌ها شامل دستگیری دزدان دریایی مبارزه با حریق ایجاد شده در کشتی که توسط دزدان دریایی برای به تأخیر انداختن عملیات نجات ایجاد شده بود و همچنین مداوای زخمیان و مصدومین حادثه و در نهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *