رشد تلفات تصادفات در دی ماه

14:01 - 29 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۷۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با وجود کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات حوادث رانندگی در ده ماهه امسال، آمار قرباینان تصادفات در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۳ درصد و نسبت به ماه پیش از آن (آذر ماه) ۱۰.۶ درصد بیشتر شده است.
- در دی ماه امسال یکهزار و ۱۱۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۹۶ و در آذر ماه یکهزار و سه نفر بوده است.

بر اساس این آمار به نظر می‌رسد با کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی و شروع مجدد سفرها، شاهد افزایش آمار تلفات حوادث رانندگی در ماه گذشته بوده ایم؛ بنابراین با توجه به محرومیت هموطنان از مسافرت طی ماه‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های کرونایی، لازم است در صورت صدور مجوز سفر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمهیداتی برای کاهش حوادث رانندگی و به دنبال‌آن تلفات جاده‌ای نیز اعمال شود.

این در حالی است که انتظار می‌رود هموطنان عزیز نیزضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، در صورت ضرورت انجام سفر، حتما نکات و هشدار‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داده و قوانین و توصیه‌های راهنمایی و رانندگی را نیز با دقت رعایت کنند تا ضمن جلوگیری از اوج گیری مجدد بیماری کرونا، شاهد تلفات کمتر در حوزه تصادفات باشیم.

مرگ بیش از ۱۲ هزار نفر در تصادفات ده ماهه
بنا بر آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در ده ماهه امسال ۱۲ هزار و ۸۸۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. از کل تلفات حوادث رانندگی در این مدت، ۱۰ هزار و ۶۱۳ نفر مرد و دو هزار و ۲۷۵ نفر زن بودند.
در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۳۷، تهران با ۹۷۴ و اصفهان با ۸۲۱ مورد فوتی، بیشترین و استان‌های ایلام با ۹۵، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۸ و چهارمحال و بختیاری با ۱۶۵ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

کاهش ۲۳ درصدی مصدومان
در ده ماهه امسال ۲۳۴ هزار و ۳۸۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۵ هزار و ۷۱۶ نفر مرد و ۵۸ هزار و ۶۷۳ نفر زن بودند.

برچسب ها: تصادف رشد دی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *