آغاز مبادله کالا از گمرک اسلام قلعه افغانستان

16:07 - 30 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۳۰۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی گمرک گفت: پذیرش کلیه محموله‌های تجاری به غیر از سوخت در اسلام قلعه از سرگرفته شد و همچنین پذیرش کامیون‌های تجاری جدید در دوغارون ممنوع شد.

- به نقل از صدا و سیما، سید روح اله لطیفی با اشاره به بازگشایی مجدد گمرک اسلام قلعه افغانستان گفت: با بازگشایی مجدد گمرک اسلام قلعه افغانستان، کلیه کالا‌های تجاری متوقف در مرز "دوغارون" به غیر محموله‌های سوختی، از امروز از سوی این گمرک پذیرش می‌شوند.

وی افزود: پس از آتش سوزی گسترده در گمرک" اسلام قلعه" افغانستان، از روز گذشته به صورت محدود کامیون‌های حامل کالا‌های سریع‌الفساد از سوی این گمرک پذیرش شد و از امروز نیز با اعلام طرف افغان، امکان ارسال کلیه کامیون‌های تجاری متوقف در مرز "دوغارون" به غیر از محموله‌های سوختی فراهم شده است.

سخنگوی گمرک گفت: این تصمیم صرفا برای کامیون‌های متوقف در مرز "دو غارون" است که حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه است که نزدیک به دو هزار دستگاه از آن دارای محموله‌های تجاری غیرسوختی هستند و شامل محموله‌های جدید نمی‌شود، بر همین اساس تا اطلاع ثانوی و تخلیه کامیون‌های مرز، ورود محموله‌های جدید به "دوغارون" ممنوع است.

لطیفی در پایان گفت: محموله‌های سوختی، شامل بنزین، گاز مایع، گاز، گازوئیل را می‌شود فعلا بنا به اعلام طرف افغان، توسط گمرک اسلام قلعه صورت نذیرش نمی‌شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *