رضایی: فعالان بخش خصوصی به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره برنامه هفتم کمک ‌کنند

20:23 - 30 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۳۱۱۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در «نشست هم اندیشی بایسته‌های رونق تولید و کارآفرینی در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور» در اتاق بازرگانی اصفهان، از فعالان اقتصادی و کارآفرینان خواست اولویت‌های خود برای ایجاد تحول در برنامه هفتم توسعه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کنند و به تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره برنامه هفتم کمک کنند.

-طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹۹ در «نشست هم اندیشی بایسته‌های رونق تولید و کارآفرینی در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور» که به دعوت و میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: در آستانه تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم کشور هستیم. این برنامه اولین برنامه گام دوم انقلاب است. انتظار رهبر انقلاب، ایجاد تحولی در این برنامه است تا بتواند مبنای تحولاتی در فرهنگ و اقتصاد جامعه بشود؛ بنابراین اولین سوال ما از شما فعالان اقتصادی این است که اولویت‌های شما برای ایجاد تحول در برنامه هفتم چیست؟

رضایی افزود: نمی‌خواهیم فهرستی از سیاست‌های کلی را برای قوای سه گانه لیست کنیم بلکه می‌خواهیم بدانیم مثلا فعالان اقتصادی و کارآفرینان و اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان چه نقشی را در برنامه توسعه هفتم برعهده خواهند گرفت؟ کارآفرینان نقش و اولویت‌های خود را برای ایجاد تحول در کشور تبیین کنند و به تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره برنامه هفتم کمک کنند.
فعالان بخش خصوصی به تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره برنامه هفتم کمک کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احتمالاً از این به بعد، دولت و سایر قوا موظف خواهند شد که ظرف شش ماه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، برنامه‌های خود را برای اجرایی شدن آن سیاست کلی را اعلام کنند. در آن مرحله، برنامه‌های دولت را با پیشنهادات کارآفرینان و فعالان اقتصادی مقایسه خواهیم کرد و موارد نادیده گرفته شده را یادآوری خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای ایجاد تحول در اقتصاد نیازمند دانش و شجاعت در مدیران اجرایی و کارشناسان مشاور آن‌ها هستیم تا اقدام به تحول‌آفرینی اقتصادی کنند. برای اصلاح رویه‌ها و ایجاد رونق، زمان به سرعت در حال گذر است.

رضایی گفت: اقتصاد کشورمان در بُعد داخلی و خارجی نیاز به تحول دارد. در بُعد داخلی، باید تقسیم کار ملی در مسایل اقتصادی داشته باشیم. در بُعد خارجی، باید نقش اقتصاد ایران را در اقتصاد منطقه و بین الملل مشخص کنیم و از درآمدزایی بر اساس خام فروشی سوخت و انرژی فاصله بگیریم. با ۱۵ کشور همسایه ایم و در منطقه آسیای جتوب غربی زندگی می‌کنیم که ۲۵ کشور با ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و ظرفیت بالایی برای عرضه تولیدات ما در آن وجود دارد.

محسن رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه برای دریافت بی واسطه و شنیدن دیدگاه‌های فعالان خط مقدم جبهه بزرگ اقتصادی و رونق تولید و کارآفرینی به هم اندیشی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان آمده است، بخش عمده جلسه را به شنیدن دغدغه‌ها اختصاص داد و از پیشنهادات اعضای جلسه استقبال کرد.

در ابتدای این نشست، بهنام ابراهیمی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان گزارشی مشروحی از وضعیت اقتصادی اصفهان را ارائه کرد و پس از سخنان مختصر رضایی، فعالان اقتصادی به بیان دیدگاه‌های خود درباره ضرورت‌ها و چگونگی تحول پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *