آمریکا؛ افزایش تلفات سرما، تماس‌های خارجی دولت بایدن

12:35 - 01 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۱۸۲
عرصه سیاسی آمریکا در این روزها شاهد تحولات عمده ای است.
تحولات سیاسی در آمریکا همزمان با رویداد‌های بهداشتی و طوفان پیش می‌روند.
 
به گزارش «اکسیوس، هیل و آسوشیتدپرس»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مربوط به آمریکا در ساعات گذشته عبارتند از:
 
- نخستین تماس‌های خارجی دولت آمریکا: از نخستین تماس‌های خارجی دولت جدید آمریکا با مقام‌های غرب آسیا می‌توان به تماس «جو بایدن» با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان اشاره کرد.
 
منابع آگاه با اعلام خبر تماس تلفنی «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ادعا کردند که وی در این تماس در مورد تغییر رویکرد آمریکا در قبال ایران مستقیما به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطلاع داد.
 
«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، بر تعهد واشنگتن برای همکاری با عربستان در مقابل آن چه که فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران خواند تاکید کرد.
 
وی همچنین ضمن محکوم کردن عملیات نیرو‌های یمنی در تقابل با تجاوز ائتلاف سعودی، مدعی شد که آمریکا خواهان پایان یافتن جنگ یمن است.
 
«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در جدیدترین موضع گیری خود در مورد تحولات عراق و افغانستان، گفت که عملیات موشکی علیه «اربیل» اهمیت ادامه حضور نظامیان آمریکایی در منطقه را نشان می‌دهد.
 
وی همچنین مدعی شد که واشنگتن متعهد به شکست داعش، احترام به حاکمیت عراق و اطمینان از ثبات درازمدت منطقه است.
 
• بیشتر بخوانید:
• تداوم استقرار ۵ هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن
• تداوم پیامد‌ها و حواشی شورش علیه کنگره
 
آستین در مورد افغانستان نیز مدعی شد واشنگتن از خروج عجولانه از این کشور خودداری می‌کند و به تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در افغانستان متعهد است.
 
- افزایش تلفات سرما و طوفان زمستانی: تلفات ناشی از سرما و طوفان زمستانی در آمریکا به بیش از ۴۰ نفر رسید.
 
- صدور دستور احضار‌های جدید در مورد پرونده تجاری ترامپ: دادستانی کل «منهتن» آمریکا، دستور احضار‌های جدید در مورد پرونده تجاری «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا را صادر کرد.
 
- قوانین مهاجرتی سختگیرانه بایدن: قانون مهاجرتی که دولت بایدن در روز‌های اخیر دست به اجرای آن‌ها زد، از تشدید اقدام‌های سختگیرانه‌تر در قیاس با دوران «دونالد ترامپ»، حکایت دارند.
 
- نادرست بودن یک چهارم پست‌های فیسبوکی ترامپ: بررسی و تجزیه و تحلیل پست‌های فیسبوکی ترامپ در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد تقریبا ۲۵ درصد این پست‌ها حاوی اطلاعات نادرست بودند.
 
- ترامپ دیدار با هیلی را رد کرد: ترامپ درخواست «نیکی هیلی»، نماینده سابق دولت آمریکا در سازمان ملل، مبنی بر دیدار با وی در املاک شخصی اش در «فلوریدا» را رد کرد.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *