دبیر کانون دانشگاهیان ایران: شورای ائتلاف و وحدت باید یکی شوند

11:32 - 02 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۲۹۳
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه امیدواریم تا نوروز جمع‌بندی شورا‌ها انجام شود، گفت: وحدت و انسجام باعث افزایش قدرت ملی می‌شود. باورمان این است که شورای ائتلاف و وحدت باید یکی شوند، تنها راه یکی‌شدن آن‌ها نیز حمایت از کاندیدای واحد است.
سید محمد حسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین اقدامات کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان یک تشکل استادی و نخبگی فراگیر در کل کشور، همواره فعالیت‌هایی در عرصه سیاسی، اجتماعی و علمی کشور داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، تنها در زمان انتخابات منجسم‌تر می‌شود، افزود: چند‌ماهی است در ارتباط با اعضای شورا‌ها و دبیران استانی، از آن‌ها نظرخواهی کردیم که در انتخابات سال بعد چه خط مشیی را در پیش بگیریم.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عنوان کرد: در جلسات انتخاباتی نخست راجع به معیار‌ها و ملاک‌های نامزد اصلح صحبت شده است و سپس سراغ مصداق‌ها رفته‌ایم؛ مصداق‌ها نیز تعیین شده‌اند و حدود یک ماه قبل اولین بیانیه کانون را صادر کردیم. 

حسینی با اشاره به اهمیت افزایش مشارکت مردمی در این دوره از انتخابات گفت: انتخاب رئیس جمهور تنها انتخاب یک فرد نیست بلکه انتخاب مجموعه‌ای از مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور از وزیر گرفته تا بخشدار و دهیار است؛ لذا راهکار این است که یک دولت انقلابی در رأس کار باشد تا باعث دلگرمی مردم شود.

وی درباره همکاری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این دوره از انتخابات گفت: قبل از سال ۹۶ در شورای مرکزی جمنا و بعد از آن، در شورای ائتلاف حضور داشتیم و همچنان نیز با شورای ائتلاف همکاری می‌کنیم؛ البته مواضع‌مان را اعلام کردیم که به‌عنوان یک تشکل مستقل دانشگاهی هستیم و نشست‌های مجازی با دبیران استانی داریم و این فعالیت‌ها ادامه دارد.
 
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه امیدواریم تا نوروز جمع‌بندی شورا‌ها انجام شود و همه دست به دست هم بدهند، عنوان کرد: وحدت و انسجام باعث افزایش قدرت ملی می‌شود. باورمان این است که شورای ائتلاف و وحدت باید یکی شوند، تنها راه یکی‌شدن آن‌ها نیز حمایت از کاندیدای واحد است.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *