آخرین اخبار سینما در روزی که گذشت

23:45 - 03 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۳۳۳
سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.

 

 - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

بهروز شعیبی «بدون قرار قبلی» را کلید زد

بهروز شعیبی «بدون قرار قبلی» را کلید زد

فیلمبرداری پنجمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی به تهیه کنندگی محمود بابایی به تازگی آغاز شده است.

«بدون قرار قبلی» با نگاهی به داستانی از مصطفی مستور، تازه ترین ساخته بهروز شعیبی فیلمساز سینمای ایران است که در آن داستانی اجتماعی و تازه از روابط انسانی را دست مایه ساخت قرار داده است.

برخی عوامل فیلم عبارتند از مدیر پروژه: علیرضا رضاداد، نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب بیگی، مجری طرح: محمد حسین انصاری، مشاور پروژه: بهزاد هاشمی، مدیر تولید: امیر نشاط، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، دستیار اول فیلمبردار: احمدرضا گودرزی، تدوین: عطا مهراد، عکاس: امید صالحی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس: هدی میرزائی، طراح چهره پردازی: فاطمه کمالی، زهرا کمالی، مدیر تدارکات: محمود کریمی، جانشین تولید: کاظم نامنی، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی، سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، برنامه ریز: اشکان سپهر، منشی صحنه: غزل رشیدی، مشاور تهیه کننده: ایزد مهرآفرین، مشاور رسانه ای: مهرداد معظمی.

رونمایی از بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» در موزه سینما

رونمایی از بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» در موزه سینما

مراسم رونمایی از بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» امروز جمعه یک اسفندماه ساعت ۱۶ در موزه سینما برگزار می‌شود.

بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» شامل ۶ فیلم کوتاه «انبار» ساخته حسین ترک‌جوش، «حفره» ساخته زهرا ترکمنلو، «بعدی» ساخته سعید صادقی سرارودی، «نیستن» ساخته علی میانجی، «راحانا» ساخته کاظم دانشی و «من او نیستم» ساخته پویا مامقانی است که در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.

«برف آخر» روی شانه های مجید صالحی نشست

«برف آخر» روی شانه های مجید صالحی نشست

فیلمبرداری فیلم سینمایی «برف آخر» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی پس از قطعی شدن حضور امین حیایی، لادن مستوفی و مجید صالحی به ‌زودی آغاز می‌شود.

«برف آخر» نگاهی متفاوت به روزمرگی‌های یک دامپزشک دارد و عمده سکانس‌های آن در برف فیلمبرداری می‌شود.

همچنین تاکنون حضور آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری، امید گل‌زاده طراح گریم، علی نصیری نیا طراح صحنه و لباس، امیر حاتمی صدابردار، رضا کشاورزی دستیار اول کارگردان، لاله مستوفی برنامه‌ریز، شیما باقری منشی صحنه، حسن شجاعی عکاس، علی بهرمند جانشین تولید و منصوره بسمل به‌عنوان مشاور رسانه‌ای در این پروژه سینمایی قطعی شده است.

امیرحسین عسگری برای ساخت فیلم قبلی اش علاوه بر دریافت جوایز داخلی و خارجی موفق به دریافت عنوان آینده آسیا و بهترین فیلم در سال ۲۰۱۴ شد.

 فیلم سینمایی «برف آخر» طی روزهای آتی در شمال کشور کلید می خورد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «موج» کیش آغاز شد

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «موج» کیش آغاز شد

شامگاه ۳۰ بهمن ماه چهارمین جشنواره فیلم «موج» در جزیره کیش افتتاح شد و تا سوم اسفندماه برنامه‌های آن ادامه دارد.

مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش شامگاه پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور هنرمندان سینما در سالن خلیج‌فارس منطقه آزاد کیش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهوش شیخ‌الاسلامی کارگردان سینمای مستند که داور این دوره جشنواره نیز است، کیک این دوره از جشنواره را برید.

پس از گرفتن عکس دسته‌جمعی، حاضران به سالن رفته و با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این مراسم به طور رسمی آغاز شد.

قرارمان این نبود، اما ...

مهرداد ایازی‌ مدیر اجرایی این جشنواره که اجرای مراسم را هم به عهده داشت در ابتدای برنامه گفت: مطمئنیم که با بزرگواری که دارید کوتاهی‌های ما را خواهید بخشید. قرار ما این نبود که دوره چهارم به این شکل برگزار شود، آرزوهای زیادی داشتیم و خیلی هم برایش تلاش کردیم ولی این مهمان کوچک که بیش از یک سال است به سیاره آمده ما را وادار به برگزاری جشنواره به این شکل کرد.

وی تاکید کرد: جای فیلمسازان زیادی خالی است و امیدواریم دوره بعد دوباره دور هم جمع شویم.

جشنواره‌ای که اسیر «کرونا» نشد

سپس رضا اردلان رییس چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش ضمن خوشامدگویی به حضار بیان کرد: سلام بر شما که با حضور خود برگ زرینی بر کارنامه درخشان سینما در کیش افزودید، شما که با تلاش های خودتان و احساس عمیق مسئولیت اجتماعی با هزینه شخصی جامعه امروز ایران را با زوایای مختلف فرهنگ ایران آشنا می‌کنید و فقط از دریچه دوربین شما این زوایا دیده می‌شود.

وی افزود: به عنوان رییس چهارمین دوره جشنواره فیلم «موج» کیش از همه کسانی که در سه دوره قبلی و این دوره به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم. اگر اراده شما نبود، این جشنواره هم مثل همه رویدادهایی که اسیر کرونا شدند، دچار مشکل می‌شد و ناچار می‌شدیم جشنواره را به سال آینده موکول کنیم ولی عشق و تلاش شما باعث شد این شمع خاموش نشود. افتخار می‌کنیم شما برترین‌های سینمای کوتاه را کنار هم داریم. جا دارد از شما تشکر و به دلیل همه کاستی‌ها عذرخواهی کنم.

اردلان با اشاره به اینکه جزیره کیش تلاش می‌کند این جشنواره دوره به دوره بهتر شود، توضیح داد: در دوره گذشته وارد عرصه‌ای شدیم که توانستیم بخش هایی از سینما را با ویژگی های جزیره آشنا کنیم. جا دارد از مدیرعامل منطقه آزاد کیش دکتر پورعلی، همکارانم، شورای سیاستگذاری، هیات داوران، هیات بازبینی، روابط‌عمومی و ... تشکر کنم. امیدوارم در جزیره کیش خاطرات خوبی برایتان رقم بخورد.

دور هم حالمان خوب است

سپس ابراهیم حصاری دبیر این رویداد سینمایی روی صحنه آمد و بیان کرد: حالم خوب است که دوباره شما را می‌بینم، حالم خوب است که حال شما خوب است، امیدوارم این چند روز به شما خوش بگذرد.

وی افزود: دوست داشتم افراد بیشتری اینجا می‌بودند ولی گفتند دور هم جمع نشوید که حالتان خوب باشد اما ما وقتی دور هم جمع نمی‌شویم حالمان خوب نیست، امیدوارم زودتر این بیماری تمام شود. امشب این‌جا در بخش‌های مختلف نمایندگانی هستند که از آنها تشکر می‌کنم که هر سال کیفیت برگزاری را با حضور خود بهتر می‌کنند، امسال تعداد آثار رسیده غیرمنتظره بود مثلاً پنج هزار اثر در بخش بین‌الملل به دست ما رسید.

وی تاکید کرد: در همه بخش‌ها آدم‌های کاربلدی کنار ما بودند که از همه سپاسگزارم. خیلی‌ها کمک کردند تا این جشنواره شکل بگیرد که از همه تشکر می‌کنم. طبق معمول هر سال از شما خواهشی دارم؛ اینکه سعی کنید به شما خوش بگذرد، امیدوارم خاطرات خوش سال گذشته تکرار شود، واقفم که کم و کاستی هایی هست ولی بر ما ببخشید.

دبیر جشنواره موج در پایان بیان کرد: علاقه داشتیم سینماگران بیشتری در کنارمان بودند به ویژه جای اهالی رسانه خالی است ولی به دلیل مصوبه ستاد ملی کرونا فقط می‌توانستیم میزبان تعداد کمی از افراد باشیم.

در پایان این مراسم، گروه موسیقی بومیان کیش به سرپرستی حسن خلدون به اجرای قطعاتی پرداختند.

اعلام برنامه روز اول نمایش فیلم های جشنواره فیلم «موج» کیش

از امروز جمعه یکم اسفندماه سالن خوارزمی و ابن سینا در جزیره کیش فیلم های چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «موج» کیش را نمایش می دهند.

قرار است ۴۱ فیلم در بخش «ملی» و ۲۰ فیلم در بخش «بین‌الملل» که به داوری نهایی رسیده بودند در سه سانس و در ۲ سالن خوارزمی و ابن سینا جزیره کیش به نمایش درآیند.

سالن خوارزمی میزبان ۷ فیلم داستانی و ۹ مستند

مستند «برج رادکان» به کارگردانی احسان ملازاده و حجت حیدری از ایران، داستانی «نیروانا» به کارگردانی ریچارد فرماندار اووسو از غنا، داستانی «تابوت ساز» به کارگردانی امیر کرمی از ایران و مستند «داستان هایی از جذام و امید» به کارگردانی آلبرتو پلا مونفورت از اسپانیا در سانس اول یعنی ۱۰:۳۰ در سالن خوارزمی نمایش داده می شوند.

این سالن سانس دوم یعنی ۱۶ را میزبان مستند «لا ترافیوکا یک نمایش ۱.۵ میلیارد دلاری» به کارگردانی آرتوروپولیدوگارسیا از مکزیک، داستانی «زوزه مرد» به کارگردانی رضا گمینی از ایران، مستند «ترال» به کارگردانی حجت الله عدالت پناه از ایران، داستانی «جزیره کاپری» به کارگردانی مانس برتاس از سوئد، مستند «اسفوماتو» به کارگردانی امیرعلی میر دریکوند از ایران و مستند «رقصی برای مرگ» به کارگردان زانیار عزیزی از ایران است.

مستند «لنه ۱۹۲۷ بندرعباس» به کارگردانی بهروز عباسی از ایران، داستانی «بافته ها» به کارگردانی اسماعیل دایرکی از سوریه، مستند «راه دریا کدوم وره؟» به کارگردانی محمد علیمرادی از ایران، داستانی «ماهی» به کارگردانی محمد رحیمیان از ایران، مستند «کوز» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی از ایران و داستانی «رده» به کارگردانی علی لاوری منفرد از ایران در سانس سوم یعنی ۱۸ در سالن خوارزمی اکران می شوند.

نمایش ۱۸ اثر در سالن ابن سینا

سانس اول سالن ابن سینا یعنی ۱۰:۳۰ مستند «بره» به کارگردانی مجید قربانی از ایران، داستانی «راه خانه» به کارگردانی ییران ژو از آمریکا، مستند «کهکشان من» به کارگردانی ناتاشا تزلیوبا و یولییا اپن از اکراین، داستانی «گرگها» به کارگردانی امیررضا جلالیان از ایران، مستند «اجاق» به کارگردانی علی بلندنظر از ایران نمایش داده می شوند.

داستانی «او» به کارگردانی سروه علی ویسی از ایران، داستانی «آخرین سفر» به کارگردانی خوان مسیگور از اسپانیا، داستانی «پاندای قرمز» به کارگردانی علی پاک نیا از ایران، مستند «نادیر» به کارگردانی الکساندر آسگ از نروژ، داستانی «بادبادک ها» به کارگردانی سیدپیام حسینی از ایران، داستانی «ماهی فرشته آب» به کارگردانی علیرضا قادری اقدم از ایران و داستانی «کوپه» به کارگردانی محمد طالبی از ایران در سانس ۱۶ این سالن روی پرده می روند.

همچنین در آخرین سانس این روز مستند «خط بغض» به کارگردانی مختار عبدالهی از ایران، داستانی «دوآل پا» به کارگردانی محمدرضا مردای از ایران، مستند «او تنها نبود» به کارگردانی حسین اسدی از عراق، داستانی «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار از ایران، داستانی «آخرین موج» به کارگردانی مصطفی فرمتی از موراکو و داستانی «آن بالا» به کارگردانی رعنا صفی یاری از ایران ساعت ۱۸ در ابن سینا به نمایش در می آیند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۳۰ بهمن لغایت ۳ اسفند در جزیره کیش در حال برگزاری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *