«پسران آب و آتش» منتشر شد

15:38 - 02 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۳۷۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «پسران آب و آتش» ماجرای سفر این سه برادر را در مستند داستانی پسران آب و آتش، جدیدترین اثر مسلم ناصری از انتشارات کتاب جمکران است.

- ماجرای پسران آب و آتش در مورد یکی از قدرتمندترین سلسه‌های ایرانی است که توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و منتشر شده است.

۱. آل‌بویه یکی از قدرتمندترین حکومت‌های شیعی در ایران بود. بنیانگذاران حکومت آل‌بویه سه برادر به نام‌های علی، حسن و احمد بودند که در نقاط مختلف ایرانِ آن روز حکومت می‌کردند. پسران آب و آتش مستندی داستانی از به قدرت رسیدن سلسه آل بویه است که به قلم مسلم ناصری در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

۲. خواندن کتاب‌های تاریخی برای خیلی ها، مخصوصا نوجوان‌ها کار سختی و حوصله سربری است. مخصوصا اگر ماجرای تاریخی مربوط به ۱۰۰۰ سال پیش باشد. وقتی همین کتاب‌های تاریخی خشک و خسته کننده به قلمی جذاب و با روایتی داستانی نوشته شود، باب طبع مخاطبان زیادی می‌شود، مثل کتاب پسران آب و آتش، جدیدترین اثر مسلم ناصری که با ماجرا‌های جذاب و خواندنی ما را با سلسله آل بویه و وقایع تاریخی آن زمان آشنا می‌کند.

۳. افسانه سه برادر، داستان به قدرت رسیدن پسران ماهیگیری فقیر، ماجرایی در دل تاریخ، پسرانی از جنس آب و آتش که آبادانی و روشنگری به ارمغان می‌آوردند در جدیدترین اثر مسلم ناصری در انتشارات کتاب جمکران است.

۴. سه دلاور که در طالعشان امارت و فرمانروایی است، از دیلمان راهی سرزمین‌های دور می‌شوند. با کوله‌باری از دعای خیر پدر، با یکدیگر پیمان بسته‌اند تا آرامش و عدالت را برقرار سازند و این پیمان می‌شود سرآغاز تشکیل سلسله قدرتمندی از جنس آب و آتش که حتی خلفای عباسی را مجبور به اطاعت می‌کند و...
ماجرای سفر این سه برادر را در مستند داستانی پسران آب و آتش، جدیدترین اثر مسلم ناصری از انتشارات کتاب جمکران بخوانید.

۵. ماجرا از تعبیر یک خواب شروع می‌شود، پیرمرد نگاهی به پسران ژنده‌پوش ماهیگیر می‌کند. شعله‌های آتش را در چشمانشان می‌بیند و خبر از قدرتی عظیم می‌دهد. طالعی درخشان و آینده‌ای رویایی که در انتظار پسران بویه است.

باید سرزمینشان را به زودی ترک کنند و به دنبال سرنوشت بروند، سرنوشتی پیچیده شده در جنگ و نبرد بر سر قدرت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *