ضرورت انتقال مؤلفه‌های مکتب مدیریتی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب

15:01 - 02 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۵۰۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتقال نسلی مولفه‌های مکتب مدیریتی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب باید فراتر از ادراک‌سازی برویم و آن را به عمل تبدیل نماییم و انتقال مدیریتی به نسل سوم و چهارم انقلاب را بطور کامل اجرا کنیم.

- بنا به اعلام rezaee.ir، «محسن رضایی» که به منظور سخنرانی در یادواره شهدای یزدانشهر و حضور در هم اندیشی تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم کشور به استان اصفهان سفر کرده است، صبح شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ با حضور در منزل سردار شهید حاج حسین خرازی با مادر بزرگوار این فرمانده شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، مادر شهید خرازی ضمن خوش آمدگویی به رضایی، با دعا برای دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جوانان همراه وی، گفت: ان شاء الله، روز به روز عزت و سرافرازی شما و ملت عزیز ایران را ببینیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نیز ضمن تشکر از دعای خیر مادر شهید خرازی، گفت: ان شاء الله دعای خیر شما پشتوانه عمل جهادی و نیات خیر همه مسئولان کشور باشد.

وی در این دیدار ضمن تجلیل از داوطلبان خدمت به خانواده‌های شهدا و پس از شنیدن طرح ابتکاری آقای منصوری برای تشکیل «خادمان شهدا» گفت: اکنون طرح‌هایی با نام خادمان امام رضا (ع) و خادمان ائمه معصوم (ع) داریم و راه اندازی طرح«خادمان شهدا» را طرحی ابتکاری می‌دانم و خدمت به شهدا و خانواده شهدا، همسو و همراستا با خدمت به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) است.

رضایی با نقل یک خاطره از مقام معظم رهبری گفت: بعد از دفاع مقدس، برای اینکه ظرفیت مهندسی سپاه و از دانش و تجربه و ماشین آلات یگان‌های مهندسی رزمی سپاه در پیشرفت کشور استفاده بهینه شود، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) را تاسیس کردیم تا جاده، تونل، پل، اتوبان و ... بسازد. قبل از تاسیس قرارگاه سازندگی، دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دانشگاه پزشکی حضرت بقیه الله (عج) را تاسیس کرده بودیم و تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء یک حلقه از زنجیره خدمت و تمدن سازی بود. از جمله اقدامات سپاه، در دوران بعد از جنگ، کمک به بهبود جاده‌های روستایی و عشایری از جمله جاده‌های روستایی منتهی به امامزاده‌های صعب العبور بود.

وی افزود: یکبار که خدمت رهبر معظم انقلاب گزارشی از اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را ارائه دادم، حضرت آقا ضمن تایید خدمت رسانی سپاه در جاده‌های روستایی و امامزاده ها، تاکید فرمودند به امامزاده‌های خودتان هم رسیدگی کنید. عرض کردم منظور حضرتعالی از تعبیر «امامزاده‌های خودتان» چیست؟ فرموند: همین شهدای شما، مثل آقامهدی باکری، حسین خرازی و دیگر سرداران شهید، کمتر از امامزاده‌ها نیستند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: این رهنمود رهبر معظم انقلاب را با جدیت دنبال کردیم که خوشبختانه موجی از یادواره‌ها، کنگره‌ها، تحقیق‌ها و تالیف‌ها و معرفی اسوه‌ها به جوان‌ها را به همراه داشت. این تدبیر رهبر معظم انقلاب و قاطعیت و جدیت سپاه در اجرای آن رهنمود، یک ذخیره‌گاه دانشی و معنوی برای استمرار انقلاب و تمدن‌سازی ایجاد کرد و انتقال نسلی مولفه‌های مکتب مدیریتی دفاع مقدس را تضمین کرد که ان‌شاءالله در گام دوم انقلاب باید فراتر از این ادراک‌سازی برویم و آن را به عمل تبدیل نماییم و انتقال مدیریتی به نسل سوم و چهارم انقلاب را بطور کامل اجرا کنیم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: امیدوارم طرح ابتکاری «خادمان شهدا» در سراسر کشور، اجرایی شود. من افتخار می‌کنم که خادم شهدا باشم، لطفا نام من را در فهرست خادمان شهدا بنویسید و لباس خادمی را برای من هم بفرستید.

رضایی همچنین با حضور در منزل سردار حاج عباسعلی راد در استان اصفهان، با این جانباز سرافراز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی صمیمانه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت ضمن شنیدن خاطرات حاج عباسعلی راد از دوران دفاع مقدس، به دغدغه‌های وی درخصوص رسیدگی به خانواده‌های جانبازان و ایثارگران گوش سپرد.

وی در این دیدار، پس از شنیدن سختی‌های مراقبت از جانبازان قطع نخاعی، با قدردانی از همسر و فرزندان حاج عباسعلی راد، گفت: همسران و فرزندان جانبازان قطع نخاع، ایثارگران بزرگی هستند که اجر و جایگاه آنان نزد خداوند متعال محفوظ است.

گفتنی است حاج عباس شمس جانباز قطع نخاع ۷۰ درصد و برادر شهید حاج اصغر شمس است. عباس شمس در عملیات والفجر ۴ در دشت شیلر مریوان به درجه جانبازی نائل شد. وی در درگیری کوه‌های شیلر و کانی‌مانگا با اصابت تیر مستقیم دشمن از ناحیه کمر قطع نخاع شد و ۳ روز در نیزار‌های پایین کوه بیهوش بود، اما اراده خداوند بر این بود که زنده بماند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *