رهایی یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف اهواز

8:02 - 09 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۶۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف اهواز خبر داد.
 عبدالعباس زبیدی‌نیا رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در گفتگو با میزان گفت: با وساطت و تلاش رئیس و اعضاء شعبه ۵۲ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز، خانواده مقتول با عفو و بخشش از قصاص قاتل فرزند خود پس از ۹ سال صرف نظر کردند و قاتل را از چوبه دار نجات دادند.

 رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان ادامه داد: ۹ سال پیش بین ۲ خانوار در اهواز بر سر اختلافات قدیمی درگیری رخ می‌دهد که در این نزاع ۱ نفر به قتل می‌رسد و همین حادثه منجر به ایجاد اختلافات شدید و همچنین سلب آرامش در منطقه شده بود.

وی افزود: با تشکیل پرونده در دادگاه کیفری استان و دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی و قضایی قاتل محکوم به قصاص می‌شود و پس تائید نهایی حکم او، پرونده برای اجرای احکام جهت اجرای حکم قصاص ارسال می‌شود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در ادامه اظهار داشت: در این مدت خانواده قاتل برای جلب رضایت اولیاء دم و صرف نظر از اجرای حکم قصاص، بزرگان و ریش سفیدان زیادی را واسطه قرار دادند، ولی نتیجه‌ی حاصل نشد.

زبیدی نیا خاطر نشان کرد: با ابراز پشیمانی قاتل از خطای خود و درخواست خانواده قاتل از شورای حل اختلاف جهت حل و فصل موضوع، با توجه به اینکه وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش بین طرفین متخاصم است، با دستور مرجع قضایی پرونده جهت ایجاد صلح وسازش به شعبه ۵۲ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز ارجاع داده شد که بلافاصله رئیس و اعضاء این شعبه با برگزاری چندین جلسه با بزرگان، ریش سفیدان و خانواده مقتول، زمینه ایجاد صلح و سازش بین این ۲ خانوار را فراهم کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *