بازتاب ضرب الاجل ایران درباره پروتکل الحاقی در رسانه‌های بین المللی

13:41 - 03 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۳۶۴۹
با نزدیک شدن زمان ضرب الاجل ایران برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل‌ الحاقی، گمانه زنی‌های متعددی در مورد روند آتی تحولات انجام می‌شود.
در حالی که تنها ۲ روز تا فرا رسیدن زمان ضرب الاجل ایران برای متوقف کردن روند اجرای داوطلبانه پروتکل‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی مانده و «رافائل گروسی»، مدیرکل این سازمان به ایران سفر کرده، گمانه زنی‌های متعددی در مورد تحولات روز‌های آتی در مورد برجام انجام می‌شود.
 
«خبرگزاری فرانسه» با اشاره به هدف سفر گروسی به ایران، نوشت، اگرچه نگرانی‌هایی در مورد اخراج احتمالی بازرسان وجود دارد، ایران تاکید کرده که همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را متوقف نمی‌کند یا بازرسان این آژانس را اخراج نمی‌کند.
 
این گزارش اشاره می‌کند که ایران تاکنون بار‌ها گفته است که در صورت لغو تحریم‌های اعمال شده، آماده بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود است.
پایگاه «سی جی تی ان» نیز با اشاره به وعده جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مبنی بر آغاز دوره جدیدی از روابط آمریکا، نوشت، بایدن که در زمان انتخابات از برجام حمایتی قوی می‌کرد، اکنون مواضعی مشابهی با ترامپ دارد.
 
این گزارش در ادامه نوشت، ایران از سال ۲۰۱۹ یک سال پس از خروج آمریکا از برجام، اقدام به کاهش تعهدات خود کرد.
 
«دویچه وله»، نیز با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، به تاکید ایران بر بازگشت به تعهدات برجامی در صورت عمل طرفین توافق به مفاد تعهد پرداخت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *