سفر معاون تعاون بنیاد به استان ایلام/ واگذاری زمین و کلنگ زنی احداث واحد‌های مسکونی ایثارگران در ۲۲ استان کشور

13:45 - 04 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۴۰۶۷
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به مناسبت بیست و دوم اسفندماه و روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ استان عملیات واگذاری زمین و آماده‌سازی بخشی از زمین‌های تخصیص یافته به ایثارگران خاتمه یافته و کلنگ زنی احداث واحد‌های مسکونی انجام می‌شود.

- محمود پاکدل در ابتدای سفر خود به استان ایلام با حضور در گلزار منور شهدای صالح‌آباد با قرائت فاتحه نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

وی در ادامه با خانواده معظم شهید جاویدالاثر «فرج محمدیان»، جانباز گران‌قدر ۴۰ درصد «سید موسی موسویان» و آزاده سرافراز و جانباز ۴۰ درصد «عبدالعلی چراغی» دیدار و از ایستادگی و مقاومت آنان تجلیل و تقدیر کرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: همه حوزه‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران نظیر حوزه فرهنگی، درمان، توسعه و پشتیبانی و سایر قسمت‌ها در تلاش هستند که عملکرد خوبی را برای سازمان ایجاد کنند.

وی افزود: مسکن و اشتغال دو دغدغه اساسی مردم در کشور است و مختص به جامعه ایثارگری نیستند، از این رو باید با کار و تلاش شبانه‌روزی این مشکلات را برطرف کنیم.

پاکدل تأکید کرد: کوچک‌ترین غفلتی در مسیر ارائه خدمات باعث تضییع حقوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران می‌شود و به همین دلیل تلاش مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که در حوزه‌های مختلف، هیچ فرصتی را برای احقاق حق جامعه ایثارگری از دست ندهیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۲۹ استانداری در سراسر کشور، گفت: کارگروهی برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها تشکیل شده که کارگروه‌های اصلی در استان‌ها قرار دارند و کارگروه نظارتی نیز در مرکز مستقر هستند و به‌طور مستمر در استان‌ها حضور می‌یابند و درصد تحقق و اجرای این تفاهم‌نامه‌ها را بررسی می‌کنند.

وی افزود: تعداد زیادی از بند‌های این تفاهم‌نامه‌ها اکنون در سطح کشور محقق شده است و به مناسبت بیست و دوم اسفندماه، سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید، در ۲۲ استان، عملیات واگذاری زمین و آماده‌سازی بخشی از زمین‌های تخصیص یافته به ایثارگران خاتمه یافته و کلنگ زنی احداث واحد‌های مسکونی انجام می‌شود که در نتیجه واگذاری نزدیک به بیست هزار واگذاری مسکن عملیاتی خواهد شد و مابقی نیز تا پایان دولت واگذار می‌شوند.

پاکدل به وضعیت اشتغال جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های مهندس اوحدی و جلسات مختلفی که برگزار شده مجوز ۱۲ هزار استخدام در ۵۰ دستگاه اجرایی صادر شده است.

وی همچنین به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود فرصت‌های اشتغال‌زایی در استان و تزریق اعتبارات، بخش عظیمی از متقاضیان این قشر عزیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد تا در تولید کشور نقش خود را ایفا کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به تبعات و محرومیت‌های ناشی از جنگ ۸ ساله تحمیلی در این استان اظهار کرد: استان ایلام جزو استان‌های کم‌جمعیت کشور محسوب می‌شود که حدود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه عراق دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار با اشاره به نقش استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم استان ایلام سختی‌های فراوانی را برای دفاع از خاک مقدس جمهوری اسلامی تحمل کردند و در این راه فداکاری‌های بی‌شماری انجام دادند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام در خصوص اقدامات بنیاد در رسیدگی به وضعیت معیشت جامعه ایثارگری و همچنین اجرای تفاهم‌نامه‌های مسکن و ساماندهی اشتغال ایثارگران گفتگو کرد.

پاکدل در این نشست با اشاره به شرایط معیشتی جانبازان گفت: با توجه به اینکه حق معیشت عده‌ای از جانبازان از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و مابقی نیز از طریق نیرو‌های مسلح پرداخت می‌شود، در اکثر استان‌ها این امر گلایه‌هایی را به وجود آورده و با رایزنی‌های انجام شده قرار است که مبالغ ریالی این خدمت در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد تا از طریق بنیاد به‌صورت یکسان برای همه پرداخت شود.

وی ضمن تقدیر از توجه ویژه و حمایت‌های سرپرست استانداری ایلام نسبت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری ایلام در ارتباط با دو تفاهم‌نامه در حوزه اشتغال و ساخت مسکن متعهد هستند و ان‌شاءالله با تحقق این هدف مهم شاهد رفع مشکلات این عزیزان باشیم. با توجه به پیشرفت قابل توجه در ساخت مسکن ایثارگران امیدواریم در بازه زمانی مشخص شاهد اتمام تعهدات طرفین باشیم.

سرپرست استانداری ایلام نیز در این دیدار ضمن تشکر از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان ایلام، شکوه و عظمت امروز ایران را مدیون خون شهدا دانست و گفت: ایلام در ۸ سال جنگ تحمیلی رادمردانه از ایران اسلامی دفاع کرد و با تقدیم ۳ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز با فاصله رتبه اول ایثارگری در کشور را به خود اختصاص داده است.

محمد نوذری در ادامه بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در این دولت نگاه ویژه‌ای به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شده است و در این مسیر دو مقوله مهم اشتغال و مسکن این عزیزان به‌صورت جدی در دستور کار بوده است.

لازم به ذکر است حجت‌الله فرهادی مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد، محمود تبریزی مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد، سردار حسن‌زاده مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد، سید نورالدین علم بلادی مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد، خداکرم کولیوند مدیرکل مسکن و امور گلزار‌های بنیاد و سیدباقر سیدرضایی مشاور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این سفر پاکدل را همراهی کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *