انگلیس زیر سایه بحران کرونا؛ گاردین: هزاران خانوار در پی همه گیری بی خانمان شدند

21:15 - 04 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۴۱۲۰
گزارش رسانه های انگلیسی از افزایش شمار بی خانمان ها در این کشور در پی شیوع کرونا حکایت دارد.

- تجزیه و تحلیل یک گروه عدالت اجتماعی در انگلیس نشان می‎دهد صدها فرد بی خانمان در سراسر انگلیس در سال ۲۰۲۰ جان خود را از دست داده اند و مرگ در میان افراد بی خانمان در طول یک سال گذشته بیش از یک سوم افزایش یافته است.

به گزارش «گاردین»، موزه بی خانمانی، که یک سازمان جامعه محور است و تحقیقاتی در مورد بی خانمان‌های در حال مرگ را اجرا می‌کند، خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از تکرار چنین وضعیت مرگ و میر وحشتناکی شده است.

در میان مواردی که علت مرگ آنها تایید شده است، ۳۶ درصد مربوط به مصرف مواد مخدر و الکل و ۱۵ درصد خودکشی بوده است.

«جس تاتل»، بنیانگذار این سازمان، می‎گوید «یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه همه گیری ویروس کرونا به این وضعیت دامن زده است.»

وزارت بهداشت انگلیس نیز اکنون خواستار تحقیق محرمانه ملی در مورد مرگ بی خانمان‌ها شده است.

افزایش شدید مرگ و میر‌ها در حالی اتفاق افتاده است که دولت انگلیس طرحی را برای ساماندهی به این افراد در نظر گرفته بود که در ابتدای بحران ویروس کرونا آغاز شد تا سرپناهی ایمن برای هزاران بی خانمان فراهم سازد.

همچنین بر اساس آمارها، حدود ۳ درصد از مرگ بی خانمان‌های انگلیس در سال ۲۰۲۰ ناشی از ویروس کرونا بوده است.

به گفته «تاتل»، طرح دولت انگلیس برای ساماندهی بی خانمان‌ها نتوانست مانع افزایش سرسام آور تعداد افرادی شود که در هنگام بی خانمانی، جان خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه از دولت انگلیس خواست تا استفاده از طرح‌های قدیمی و بی فایده را کنار بگذارد و برای جلوگیری از مرگ و میر بسیار وحشتناک در میان بی خانمان‌ها از طرح‌های به روز و کارآمد استفاده کند.

یک کارشناس انگلیسی می‎گوید «با وجود تلاش زیاد برای بیرون آوردن مردم از خیابان‌ها در ابتدای همه گیری، مردم به دلیل کمبود مسکن ارزان قیمت روزانه بی خانمان می‌شوند.»

وی ادامه داد «قبل از همه گیری، بیش از یک میلیون خانوار در فهرست انتظار دریافت مسکن بودند.»

بیش از ۷۰ هزار خانوار در سراسر انگلیس از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا بی خانمان شده اند، در حالی که ده‌ ها هزار نفر دیگر با وجود ممنوعیت اخراج از طرف دولت در سال ۲۰۲۰، بار‌ها تهدید به بی خانمانی شدند.

بر اساس ارقام ارائه شده توسط شبکه ترکیبی بی خانمانی و اطلاعات انگلیس، تعداد افرادی که در خیابان‌های لندن می‌خوابند، بین سال‌های ۲۰۱۰ و مارس ۲۰۲۰، ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *