پرونده قتل عمد پس از ۴۲ سال با صلح و سازش مختومه شد

13:23 - 05 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۴۳۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با تلاش شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج یک مورد پرونده قتل عمد پس از ۴۲ سال منجر به رضایت گردید.

- بهادر اسدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف اظهار داشت: در سال ۱۳۵۸ بر اثر نزاع در باغ خانوادگی یک فقره قتل عمد با سلاح گرم اتفاق می‌افتد که قاتل از صحنه جرم متواری می‌گردد و پس از ۳۳ سال در سال ۱۳۹۳ دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید که پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص گردید.

وی افزود: با ارجاع دادستان، پرونده به شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع می‌گردد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم در نهایت پس از ۴۲ سال با اصلاح ذات البین مختومه گردید.

اسدی خاطرنشان ساخت: با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده سیزدهمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر گردید.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم می‌باشد که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری بعمل آید.

وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، گفت: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.


برچسب ها: رهایی از اعدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *