ظرفیت دستگاه قضایی در کنار مدیران قانونمند برای پیشگیری از هرگونه جرائم و تخلفات است

13:56 - 06 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۴۷۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی با هرگونه موارد فساد و تخلف به ویژه در حوزه اقتصادی و ادارای به شدت برخورد می‌کند.

- سومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به ریاست رئیس کل دادگستری استان و با حضور دادستان مرکز استان، مسئولان تشکیلات قضایی استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در محل دادگستری استان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی (ع) در ادامه به تشریح اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه‌ای و نیازمند همکاری مردم، مسئولان و نیز لزوم استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد است.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل ترک فعل مدیران ادارات و دستگاه‌ها خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان همواره در کنار مدیران و مسئولان قانونمدار و متعهد بوده و ضمن اینکه از اقدامات قانونی آنان در امر مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند با هرگونه موارد فساد و تخلف به ویژه در حوزه اقتصادی و ادارای به شدت برخورد می‌کند.

وی از مسئولان و مدیران خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نظارت‌های مستمر و مداومی بر عملکرد زیر مجموعه‌های خود داشته باشند تا از وقوع هرگونه خطا و فساد قبل از وقوع آن پیشگیری نمایند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگر سخنان خود به ۱۰ جرم اول استان استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از این جرائم به دلایل نداشتن مهارت‌های ارتباطی و گفتاری به وقوع می‌پیوندد لذا یکی از رسالت‌ها مهم و خطیر دستگاه‌ها نهاد‌های فرهنگی، آموزش این مهارت‌ها به مردم و فرهنگ سازی آن در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها و ائمه جمعه و جماعت است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، استفاده و مدیریت مطلوب از آن را یکی از ضروری‌ترین نیاز چامعه امروزی عنوان کرد که باید دستگاه‌های متولی برای بهرمندی از این ظرفیت برنامه ریزی‌های جامع و مدونی داشته باشند.

بحث و تبادل نظر اعضا و ارائه راهکار‌های لازم برای پیشگیری از وقوع جرم از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *