کاهش ۳۵ درصدی ورودی پرونده‌های جرایم اطفال در ۱۱ ماهه امسال

15:33 - 06 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۴۸۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از کاهش ۳۵ درصدی ورودی پرونده‌های جرایم اطفال در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.
- سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست قضایی دادگستری کل استان کرمان ویژه قضات دادگاه اطفال و نوجوانان با اشاره به اینکه می‌توان با استفاده از ظرفیت مصلحین ایجاد صلح و سازش کرد، گفت: در همین زمینه با شبکه سازی مصلحین، هسته مصلحین ویژه اطفال و نوجوانان در مراجع قضایی فعال خواهند شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: در همه ادوار و زمان‌ها جامعه‌ای عاری از جرم و جنایت نبوده است و در این میان اطفال و کودکان همواره درگیر شده و بعضاً خود آن‌ها مرتکب برخی جرایم شده اند که این موضوع قابل تامل و توجه است.

وی ادامه داد: نظامات حقوقی جهان همواره به دنبال این بوده اند که اثرات نامطلوب برخورد‌ها به خصوص برای کودکان را کاهش داده و در سال‌های اخیر نیز در زمینه تقنین توجه ویژه‌ای به حقوق کودکان و اطفال شده است که یکی از این تأسیسات اختصاص واحد‌های مشاوره در رسیدگی به حوزه کودکان و نوجوانان است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *