عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: باید مکانیزم دقیقی بر ارز ۴۲۰۰ حاکم باشد

6:00 - 07 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۴۸۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید سودجویان از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند شوند، گفت: مکانیزم نظارتی دقیقی باید برای ارز ۴۲۰۰ تومانی حاکم باشد.
جعفر قادری در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه باید ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی و ضروری اختصاص پیدا کند، گفت: هرگونه سوءاستفاده گری و ایجاد رانت از منافع این ارز دولتی تخلف از قانون است.

وی با بیان اینکه باید جلوی ایجاد رانت ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی را گرفت، افزود: مجلس و دولت باید در این زمینه توافق کرده تا بتوانند از بهره‌مندی سودجویان از ارز ۴۲۰۰ تومانی که ارزی رانت آور است، جلوگیری شود.

قادری با اشاره به ایجاد مکانیزم توزیع کالا در کشور بیان داشت: تا زمانی که مکانیزم توزیع در کشور فراهم نباشد ما نمی‌توانیم جلوی رانت در ارز ۴۲۰۰ تومانی را بگیریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی رانت بالایی دارد و نباید این ارز به دست سودجویان بیفتد، تاکید کرد: مسئولان باید برای  اقلامی از جمله دارو و نهاده‌های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهند تا قیمت این کالا در کوتاه مدت اضافه نشود.

قادری با بیان اینکه حتی اگر می‌کوشیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را به برخی از کالا‌ها اختصاص دهیم باید این ارز تحت نظارت و کنترل باشد اظهار داشت: نباید در این زمینه طوری عمل کنیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد رانت کند بنابراین مکانیزم نظارتی دقیقی باید برای ارز ۴۲۰۰ تومانی حاکم باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *