تاکید رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم اتقان آرا و احیای حقوق عامه

13:48 - 07 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۴۹۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با ایجاد ارتباط منطقی و علمی بین وکلا و قضات استان کهگیلویه و بویراحمد و تشکیل همایش‌های حقوقی مشترک گامی جدی در احیای حقوق عامه و اتقان آراء برداشته شود.

- به مناسبت هفته وکالت نشستی با حضور حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید وحید موسویان معاون نظارت بر امور وکلا و کارشناسان و نمایندگان کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار شد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته وکالت با وکلای استان، نمایندگان و جمعی از وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه دیدار کرد.

در این نشست نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن بر شمردن اهم اقدامات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله تشکیل قرارگاه مرکزی حفظ و صیانت از حقوق عامه، بطلان واگذاری بدون ضابطه، نظارت بر کارخانه ها، مختومه شدن ۹۲ درصد از پرونده‌های مُسن بدون احتساب اجرای احکام، تأسیس کتابخانه حقوقی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، چاپ کتاب نشست‌های قضایی و احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: نهاد وکالت در استان کهگیلویه و بویراحمد نهادی پویا و دارای ظرفیت بالا است.

وی ادامه داد: باید با ایجاد ارتباط منطقی و علمی بین وکلا و قضات استان کهگیلویه و بویراحمد و تشکیل همایش‌های حقوقی مشترک گامی جدی در احیای حقوق عامه و اتقان آراء برداشته شود.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه مسئولیت حرفه‌ای وکلای دادگستری، تلاشی جهت اجرای عدالت و هدایت صحیح دعوی است، افزود: به همین جهت اصول جهانی اخلاق حرفه‌ای وکلاء از جمله اصل وفای به عهد و اصل مدارا و صبر در اکثر نظام‌های حقوقی به رسمیت شناخته شده است.

نگین تاجی افزود: حفظ حرمت و منزلت حرفه‌ای وکلا برای انجام وظایف وکالت امری ضروری و غیرقابل انکار است و شایسته است فرهنگ وکالت در خور شأن وکلا نهادینه شود همچنین حفظ احترام وکلای دادگستری که در جهت ایجاد زمینه برای احقاق حق و اجرای عدالت فعالیت می‌نمایند، لازم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *