وزیر بهداشت خبر داد: آغاز فاز دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور با واکسینه کردن سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاه‌ها

21:27 - 07 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۰۴۳
وزیر بهداشت گفت: امروز خوشبختانه فاز دوم واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز شد در این فاز علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت در بخش‌های ICU و گروه‌های پرخطر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه سالمندان به عنوان گروه آسیب پذیر، شروع شد.

-طبق اعلام وبدا، سعید نمکی در حاشیه آغاز واکسیناسیون سالمندان مقیم آسایشگاه ها، اظهار داشت: امروز به شکل نمادین، واکسیناسیون این گروه‌ها را از آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم و فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولان و سرای سالمندان کشور این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر بهداشت گفت: امروز خوشبختانه فاز دوم واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز شد در این فاز علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت در بخش های ICU و گروه های پرخطر بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه سالمندان به عنوان گروه آسیب پذیر، شروع شد.

وی افزود: در این فاز حدود ۲۰ هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر واکسینه می‌شوند. همچنین بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ که در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده، واکسیناسیون سایر گروه‌ها بر حسب گروه بندی و با اولویت کادر بهداشتی و درمانی، گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطری که در معرض آلودگی هستند انجام می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: پس از واکسیناسیون گروه‌های هدف، جمعیت عادی واکسینه می‌شوند. برآورد ما این است که تا پایان شهریورماه، بتوانیم اکثر گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

نمکی در خصوص کرونای ایرانی، گفت: هنوز جهش قابل توجه داخلی که به عنوان جهش ملی از ویروس بخواهیم اعلام کنیم، نداشته ایم، اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور شاهد جهش ویروس باشیم. امروز خوشبختانه همکاران ما در کمال تسلط بر وضعیت بیماری هستند و تعداد تست‌ها را افزایش داده ایم.

نمکی خاطرنشان کرد: امروز فقط در استان خوزستان حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست انجام شد در حالیکه کل تست‌ها در کشور قبلا ۲۵ هزار تست در روز بود و امروز از مرز ۱۰۰ هزار تست در روز می‌گذریم و خانه به خانه دنبال موارد ابتلا به بیماری می‌گردیم و اگر مردم کمک و رعایت کنند، کنترل اوضاع در دست ما است و نگرانی عمده‌ای تا این لحظه نداریم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *