پولادگر: هادی‌پور پایش را جراحی می‌کرد به المپیک نمی‌رسید/ بانوان تکواندوکار برای کسب سهمیه راهی اردن می‌شوند

13:09 - 08 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۱۳۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رییس فدراسیون تکواندو گفت: گذشت زمان برای برگزاری المپیک باعث شد تا بازیکنان از نظر بدنی آسیب ببینند.
- سید محمد پولادگر در خصوص آخرین وضعیت آرمین هادی‌پور پس از آسیب دیدگی، برای شرکت در رقابت‌های تکواندو المپیک اظهار داشت: آسیب‌دیدگی وی از زمانی که بازیکنان با کنترل مربیان شیوع ویروس کرونا در محل اقامت خود تمرین می‌کردند و اصلا اردو نداشتیم اتفاق افتاد و این مصدومیت در اردیبهشت ماه صورت گرفت. بعد از آن که به سختی مجوز برگزاری اردو‌ها را گرفتیم درخواست کمیسیون پزشکی داشتیم که پزشکان آن زمان اعلام کردند نیاز به جراحی نیست، اما حالا اعلام شده مصدومیت به شکلی است که تشدید شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مصدومیت هادی‌پور از ناحیه رباط صلیبی پای راست است، اما خوشبختانه مینیسک وی سالم است. در این بین پزشک تیم ما رهبری، حدود ۳۵ روز است که مشغول بازتوانی و تقویت عضلات هادی‌پور هستند تا پارگی رباط صلیبی را جبران کنند. امیدوارم بعد از یک دوره دو ماهه تمرینات مهارتی و فنی که تاکید می‌کنم ۳۵ روز آن گذشته بتوانند وی را مجددا برای آمادگی در المپیک آماده کنند. تاکید می‌کنم ما قهرمانانی مثل باقری معتمد داشتیم که با همین وضعیتِ پارگی رباط در المپیک لندن مدال نقره گرفت. یا علیرضا نصر آزادانی چند مدال با این شرایط دریافت کرد. ما تلاش می‌کنیم هادی‌پور بتواند با شرایط مطلوب در المپیک شرکت کند. شاید اگر وی پای خود را جراحی می‌کرد، اصلاً به المپیک نمی‌رسید.

رییس فدراسیون تکواندو در خصوص اینکه آیا بهتر نبود در همان ابتدا تصمیم درستی گرفته می‌شد تصریح کرد: این را در نظر بگیرید که ورزشکاران با یک سال تاخیر برای برگزاری المپیک مواجه شدند و این موضوع از نظر خستگی و شرایط روحی روی همه آن‌ها تاثیر گذاشت. با این وجود مطمئن هستم هادی پور با عزم جزم می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشد. باشد. برای این تصمیم هم همان زمان نشستی را در وزارت ورزش با حضور پزشکان و همچنین آقای علی نژاد برگزار و تصمیم گرفتیم او پای خود را جراحی نکند.

پولادگر در خصوص اینکه وقفه کرونایی باعث شده تا خیلی از ورزشکاران برای بازگشت به آمادگی بدنی نیاز به زمان داشته باشند تصریح کرد: در نظر بگیرید شرایط کرونا شرایطی بود که هیچکس تجربه آن را نداشت. همین ورزشکار ما (هادی پور) در ساحل تمرین می‌کرد که دچار مصدومیت شد در حالی که اگر در اختیار ما بود همه جوره کنترل می‌شد. به هر حال شن‌های ساحل نرم است و همین موضوع باعث شده تا وی دچار مصدومیت جدی شود. این را هم در نظر داشته باشید که گذشت زمان برای برگزاری المپیک باعث شد تا بازیکنان از نظر بدنی آسیب ببینند. ورزشکاران نزدیک به زمان برگزاری المپیک متوجه شدند که مسابقات برگزار نمی‌شود و این مساله هم باعث ضربه روحی به آن‌ها شد.

وی در خصوص وضعیت میرهاشم حسینی گفت: او تمریناتش را خوب انجام می‌دهد. همین حالا تیم ما با تیم بلغارستان اردوی مشترک دارد و او در تمرینات حاضر است. بلافاصله بعد از این اردو تیم ما راهی بلغارستان می‌شود تا در آنجا مجددا یک اردوی مشترک برگزار کند. تیم دختران ما هم قرار است به زودی برای کسب سهمیه راهی اردن شود و در آن مسابقات شرکت کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *