ایران؛ بزرگترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه

15:07 - 08 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۱۵۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران الان بزرگترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه است، گفت: جنگنده، ناو و پهپاد را که صد‌ها تکنولوژی و صنعت در آن بکار رفته است، تولید می‌کنیم.
امیر سرتیپ «عبدالعلی پورشاسب» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقتدار دفاعی ایران، اعتماد به نفس ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی را مهمترین دستاورد انقلاب برشمرد و گفت: اعتماد به نفسی که امام راحل به ملت ایران دادند، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بود، همیشه درجنگ‌ها اینطور بود که اولین حمله دشمن موجب غافل‌گیری می‌شود کشوری که به آن تجاوز شده است دستش را به نشانه تسلیم بالا می‌برد.

مقابل دنیا در دوران دفاع مقدس ایستادیم
جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه مقابل دنیا در دوران دفاع مقدس ایستادیم و نَهراسیدیم، افزود:، ولی ما در جنگ تحمیلی تسلیم نشدیم و در مقابل قدرت‌های دنیا، شرق و غرب که همگی پشتیبان صدام بودند ایستادیم.

تجربیات دفاع مقدس برای صد‌ها سال آینده مانگار است
وی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس آب دیده شدیم، تصریح کرد: نه تنها از دروس دفاع مقدس به عنوان تجربیات ارزشمند در حوزه‌هایی نظیر صنعت، پزشکی، نظامی و ... در طی ۴۲ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی استفاده کردیم، بله این تجربیات برای آینده هم تا صد‌ها سال ماندگار است.
 
پیشرفت‌های دفاعی امروز، دستاورد هشت سال دفاع مقدس
پورشاسب با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران الان بزرگترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه است، اضافه کرد: این پیشرفت‌ها همه دستاورد‌های دفاع مقدس است، ما در آن دوران به برخی تسلیحات نظامی نیاز پیدا کردیم، ولی کسی به ما نداد، در این شرایط ما به خوداتکایی و خودکفایی رسیدیم.
 
صدها تکنولوژی در جنگنده، ناو و پهپادهای بومی بکار رفته است
وی تصریح کرد: وقتی ما یک جنگنده، ناو و پهپاد که صد‌ها تکنولوژی وصنعت در آن بکار رفته را تولید می‌کنیم، آن وقت انجام چنین اقداماتی در بقیه صنایع برای ما ساده است، از طرفی وقتی موشک‌هایی می‌سازیم که هزاران کیلومتر را طی می‌کنند و اهداف را مُنهدم می‌کنند، وقتی ماهواره‌بر می‌سازیم و به فضا پرتاب می‌کنیم، این‌ها دستاورد کمی نیستند، چنین پیشرفت‌هایی گوشه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.
 
دشمنان، مجبورند از ما تبعیت کنند
جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه این اقتدار پاسخ به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: وقتی می‌بینند ما قوی و قدرت‌مندیم، مجبورند از ما تبعیت کنند،
 
وی در پایان گفت: حرف ما ارزش دارد، حرف زدن و دیپلماسی به پشتوانه قدرت‌نظامی می‌تواند انجام بگیرد، اگر قدرت نظامی پشتیبان سیاست‌ها و اقتصاد نباشد، هیچ‌کدام از این‌ها شکوفا نخواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *