شایسته: تنها ۱۲ فیلم درخواست اکران نوروزی داده‌اند/کم رغبتی کارگردانان برای اکران فیزیکی

8:00 - 09 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۱۹۵
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: بررسی و تجمیع نظر درباره اکران نوروزی در دستور جلسه این هفته شورای صنفی اکران لحاظ شده و ما هم امیدواریم که تکلیف نهایی اکران نوروزی طی یکشنبه هفته جاری مشخص گردد.

مرتضی شایسته در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین وضعیت اکران نوروزی سینماها در سال آینده گفت: بررسی و تجمیع نظر درباره اکران نوروزی در دستور جلسه این هفته شورای صنفی اکران لحاظ شده و ما هم امیدواریم که تکلیف نهایی اکران نوروزی طی یکشنبه هفته جاری مشخص گردد.

وی درباره قرارگیری فیلم سینمایی «شنای پروانه» در فهرست اکران نوروزی سال آتی افزود: این فیلم در حالح اضر به اکران خود در سینماها ادامه خواهد داد، ما هیچ فشاری برای پایین آوردن فیلم وارد نمی کنیم و «شنای پروانه» تا هر زمانی که بخواهد می تواند به اکران فیزیکی خود در سینماها ادامه دهد.

وی درباره صف طولانی اکران در سال آینده اظهار کرد: واقعیت امر همه ما می دانیم که تعداد زیادی فیلم ساخته شده که در انتظار اکران هستند، ما برای صف بلند اکران آثار سینمایی در سال آینده برنامه ریزی های خاص خود را اعمال کرده ایم، منتها در حال حاضر تنها دوازده فیلم خواستار اکران هستند و بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان فیلمشان را برای اکران نیاورده اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در همین رابطه ادامه داد: ما انتظار داشتیم تا تعداد بیشتری از آثار برای اکران اعلام آمادگی کنند، اما فعلا با درخواست این دوازده فیلم صف چندانی را برای اکران نوروزی پیش رو نداریم. 

وی درباره آخرین وضعیت اکران آنلاین در سینماها خاطرنشان کرد: هر فیلمی که درخواست اکران آنلاین داشته باشد می تواند درخواست خود را به شورا انتقال دهد، ما اثر را بررسی می کنیم و در صورت قدرت جذب مخاطب آن برای اکران فیزیکی یا آنلاینش تصمیم گیری خواهیم کرد. 

شایسته خاطرنشان کرد: هرچند برخی آثار می خواهند اکران آنلاین داشته باشند اما شورای صنفی نمایش اصرار به اکران فیزیکی آثار دارد تا بتواند هرچه سریعتر چرخ سینما را به گردش در بیاورد. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *