حضور عباسپور و فیروزپور در فینال تورنمنت کشتی اوکراین/ بالی به دیدار رده بندی رفت

22:42 - 08 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۲۲۱
مرحله مقدماتی مسابقات روز اول پنج وزن نخست رقابت‌های بین‌المللی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین به پایان رسید.

- بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت‌های مقدماتی سجاد عباس‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی و محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد به دیدار فینال راه یافتند، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به دیدار رده بندی رفت و محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی به گروه بازنده‌ها راه یافت.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد عباس‌پور دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۸ در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر ویاچسلاو بایراکتار از اوکراین را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه ۱۴ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال نوگزاری تسورتسومیا قهرمان جهان از گرجستان است.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۶ در دور نخست مقابل مالخاز آمویان قهرمان جوانان جهان از ارمنستان با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد، اما با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی ابتدا در این گروه به مصاف آندری کولیک از اوکراین می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دیدار رده بندی مقابل پرویز نصیب اف از اوکراین قرار می‌گیرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این دیدار مقابل گئورگی میلیا دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی فردا شب برای کسب مدال برنز به مصاف برنده دیدار میان ژیهاسوف از اوکراین و روازی ناداراشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان می‌رود.

کشتی آزاد:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علی قلی‌زادگان دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۹ در دیدار نخست با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی، قلی زادگان از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفرایشاک بوخورس از الجزایر را شکست داد. وی در دور سوم مقابل اشرف آشیروف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. فیروزپور در این مرحله مقابل کاسوم کاسوموف از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مراد کورماگومدوف کشتی‌گیر روسی الاصل از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. فیروزپور فرداشب در دیدار فینال به مصاف سنور دمیرتاش دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از ترکیه می‌رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۹ در دور نخست مقابل عثمان گوجن دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل شاپیف از ازبکستان، از دور رقابت‌ها کنار رفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *