چه خبر از اصلاحات کتاب‌های درسی؟

10:00 - 09 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۲۶۳
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از بدون اشکال بودن کتاب‌های درسی از سال آینده خبر داد.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: حسن ملکی، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای اصلاحات کتاب‌های درسی و جلوگیری از انتقاداتی که در این مورد وجود داشته است، اظهار کرد: اصلاحاتی در سال‌های قبل وجود داشته است به عنوان مثال در سال ۹۷ تغییرات کتاب‌های درسی انجام شده بود که البته آن را هم مورد بررسی مجدد قرار دادیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: در این بررسی‌ها دریافتیم که چند دسته اصلاحات در کتاب‌ها اعمال شده است برخی مفید و بسیار مناسب از لحاظ محتوایی و آموزش بودند و برخی دیگر مواردی بودند که مورد تایید ما قرار نگرفت بنابراین شرایط، تغییرات و اصلاحات گروه اول را نگه داشتیم و در مورد دوم تمهیداتی در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در گروه دوم تغییرات بررسی شده حاکی از آن بود که تناسب میان محتوا و دوره تحصیلی وجود نداشت، گفت: در این شرایط محتوای جدیدی را جایگزین کردیم یا آن محتوا به طور کامل حذف شد.

نگاه حداقلی به دین در برخی تغییرات کتاب درسی داشتیم

ملکی تصریح کرد: علاوه بر این شرایط برخی مطالب هم در گذشته‌های بسیار دور وجود داشت که با نگرش ناصحیح و با این تلقی که در کتاب‌های درسی زبان فارسی، علوم پایه و نظایر آن هرگز نباید پیام اعتقادی اخلاقی و دینی وجود داشته باشد، تغییرات داشتیم، زیرا معتقد بودند این مفاهیم برای کتاب‌های معارفی و دینی است.

به گفته او در واقع برخی از تغییرات هم از این جنس بود و به دلیل تلقی ناصحیح و نگاه حداقلی به دین و دور از نگاه حداکثری به این مقوله کار انجام شده بود که مورد تایید ما نبود و آن‌ها را حل و فصل کردیم تا برای سال آینده اعمال شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از چاپ کتاب‌های درسی سال آینده در شرایط کنونی خبرداد و اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های همه‌جانبه‌ای که داشتیم خیالمان راحت است و اصلاحات لازم برای کتاب‌های درسی اعمال شده است تا بدون اشکال در دسترس قرار گیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *