ضرورت نظارت کارشناسان انتظامی قبل از صدور پروانه ساخت/ سارقان شناسنامه‌دار شوند

17:30 - 09 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۵۲۸
جانشین رییس پلیس پایتخت بر ضرورت نظارت کارشناسان انتظامی بر امنیت ساختمان‌ها قبل از صدور پروانه ساخت تایید کرد.

- سردار حمید هداوند گفت: سرقت پدیده‌ای است که امنیت روانی فرد و جامعه را مختل می‌کند و لازم است که به طور جدی با آن برخورد و مقابله شود.

هداوند با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت صرفا به معنای اقدامات پس از وقوع از سرقت نیست، گفت: باید تمام عواملی را که سبب وقوع سرقت می‌شود از بین برد و به حداقل رساند. هر چند شرایط بد اقتصادی می‌تواند موجب افزایش آمار سرقت شود، ولی جدای از این مطلب شرایط و دلایل مختلفی موجب افزایش آمار سرقت می‌شود که باید به صورت ریشه‌ای به این مهم پرداخته شود.

وی افزود: لازم است در ساخت و ساز منازل مسکونی و اداری و اماکن صنفی یک کارشناس انتظامی قبل از صدور پروانه ساخت موضوع را بازدید و صلاحیت آن را تایید کند و در صورت وجود نقص تا رفع نواقص مربوطه که می‌تواند موجب تسریع در انجام سرقت توسط سارقان شود، پروژه مربوطه را تایید نکند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه باید به طور جد با موضوع سرقت برخورد و مقابله شود، گفت: پلیس پیشگیری و آگاهی باید به طور هدفمند و ویژه موضوع برخورد با سارقان حرفه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

هداوند با بیان اینکه باید سارقان شناسنامه‌دار شوند، گفت: بر این اساس باید حوزه سرقت و نوع سرقت هر کدام از سارقان مشخص شود و پرونده سارقان به گونه‌ای تنظیم و تکمیل شود که توسط دستگاه قضا به اتهامات آن‌ها به درستی رسیدگی شود.

وی بر ضرورت آموزش‌های پیشگیری از سرقت به شهروندان نیز تاکید کرد و افزود: لازم است آموزش‌های همگانی در خصوص چگونگی جلوگیری از پدیده سرقت به شهروندان داده شود چرا که سارقان از یک لحظه غفلت مردم برای سرقت اموال آن‌ها استفاده می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *