شهرداری برای اداره شهر تهران چاه نفت ندارد

3:42 - 10 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۵۴۲
محمود میرلوحی گفت: در شرایط وجود اپیدمی کرونا وقتی همه هزینه مترو و اتوبوسرانی را شهرداری بپردازد تا پروژه‌ها متوقف نشود و کار حمل و نقل عمومی پیش برده شود دیگر جایی برای خرده گرفتن از مدیران شهری باقی نمی‌ماند.
محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره تمهیدات پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده در شرایط کرونا به میزان گفت: ما در دو بسته محرک اقتصادی که امسال تصویب کردیم تلاشمان این بود که در حد مقدورات به کسب و کار‌ها کمک کنیم. درحالی که هزینه‌های مدیریت شهری دوبرابر شده درآمد‌های شهر، ولی به نصف رسیده که این یک اتفاق عجیب محسوب می‌شود که در اثر شیوع کرونا رخ داده است. با وجود این ما حمایتمان از بخش‌های مختلف از جمله کسب و کار‌های آسیب دیده را نشان دادیم. در جا‌هایی که طرف مقابل ما مثلا مستاجران شهرداری بودند یا مثلا در مساله دریافت‌ها ما واقعا همراهی کردیم. ما چند بار بدهی‌های بخش‌های مختلف را به تاخیر انداختیم؛ بنابراین ما در حد مقدور در این زمینه تلاشمان را کرده ایم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری برای اداره شهر تهران چاه نفت که ندارد گفت: برای اداره شهر تهران در شرایط کرونا یا باید دارایی‌ها فروخته شود که ما این را قبول نداریم و چنین روش‌هایی را صحیح نمی‌دانیم. یا اینکه مثلا بخواهیم زمین‌های ذخیره خدمات را یعنی جا‌هایی که قرار است آتش نشانی، بوستان، سرویس بهداشتی یا پارکینگ ساخته شود را بفروشیم و به دیگران بدهیم. اما ما در مدیریت شهری چنین وظیفه‌ای نداریم. وظیفه ما این است که یک سوم هزینه مترو و اتوبوس را بدهیم که فعلا همه هزینه را داریم می‌پردازیم.
 
وی ادامه داد: در شرایط وجود اپیدمی کرونا وقتی همه هزینه مترو و اتوبوسرانی را شهرداری بپردازد تا پروژه‌ها متوقف نشود و کار حمل و نقل عمومی پیش برده شود دیگر جایی برای خرده گرفتن از مدیران شهری باقی نمی‌ماند. وقتی در همین شرایط سخت برای محلات بوستان ساخته می‌شود این به آن معناست که مدیریت شهری خدمت رسانی را در همه حوزه‌ها پیش می‌برد. یا مثلا طی سال گذشته و امسال شهرداری یک و نیم میلیون تن آسفالت در معابر شهری تهران ریخته است. یعنی این کار‌ها را برای شهر تهران انجام ندهیم؟ به مردم بگوییم حالا که درگیر کرونا هستیم چاله چوله‌ها به حال خود رها شود و بوستان هم ساخته نشود و هر کسی هر کاری که خواست بکند؟
 
بیشتر بخوانید:
 
میرلوحی اظهار داشت: به نظر من مدیریت شهری در این اوضاع به خوبی و با استواری در کنار خواسته‌ها و منافع مردم ایستاد. در یک سال گذشته تمام خانه‌های سلامت و شهرسالم کنار وزارت بهداشت ایستاد و اقداماتی نظیر مثلا بحث غربالگری را که تا به حال در تهران نداشتیم به انجام رساند. خانه‌های بهداشت که تا به حال از این اقدامات انجام نمی‌دادند. این‌ها کار‌هایی است که مدیریت شهری انجام داده است.
 
وی افزود:آیا امسال هیچ صدایی شنیده شد که کسی بگوید در گرمخانه‌های تهران بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است؟ در حالی که در شهر نیویورک یک خانه سالمندان مرکز شیوع بیماری کرونا شد و فاجعه‌ای رخ داد که همه سالمندان ساکن آنجا از بین رفتند. همین که گرمخانه‌های ما به این خوبی اداره شده خود نشان دهنده مدیریت اصولی آنجاست. آیا در طول این یک سال خبری شنیده شد که یکی از گرمخانه‌های تهران که مددجویانش افراد سالمند و مستعدی هم برای ابتلا به کرونا هستند به این بیماری مبتلا شده باشند؟ این‌ها اقداماتی است که توسط مدیریت شهری انجام گرفته است. شهرداری در این شرایط سعی کرد با همه این بحران‌هایی که هست فضای کار و خدمت را حتی برای تفریح و شادی مردم تداوم بدهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *