کنایه عضو سابق شورای شهر/ برای مردم هواپیما بسازید که از مسیر هوایی تردد کنند

13:17 - 10 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۶۵۸
ابوالفضل قناعتی گفت: کلانشهری مانند تهران که یک شهر کوچک یا روستا نیست که با چند خیابان و معبر محدود بتوان مساله عبور و مرورش را حل کرد. تهران با این مساحت جغرافیایی که بالای ۹۰ کیلومتر مربع را در برمی گیرد نیازمند این است که چندین بزرگراه داشته باشد.
روز گذشته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش‌های میزان درخصوص عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای در تهران وجود تعداد زیاد بزرگراه‌ها را عامل اصلی این مشکل دانست. در همین رابطه ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این اظهارات به میزان گفت: من نمی‌دانم چرا بعضی از دوستان چنین مطالبی را مطرح می‌کنند. پس اگر می‌خواهیم ترافیک‌های محلی و منطقه‌ای کاهش پیدا کند به ایرانخودرو بگوییم برای مردم هواپیما بسازد که از مسیر هوایی تردد کنند. در هر شهر و کشوری در بحث شکل هندسی شهر تنوع معابر وجود دارد که برای کاهش ترافیک و به حداقل رسیدن زمان جا به جایی افراد از یک نقطه به نقطه دیگر کاربرد دارد.
 
وی ادامه داد: باز جای تعجب دارد که در کلانشهری مانند تهران که یک شهر کوچک یا روستا نیست که با چند خیابان و معبر محدود بتوان مساله عبور و مرورش را حل کرد. تهران با این مساحت جغرافیایی که بالای ۹۰ کیلومتر مربع را در برمی گیرد نیازمند این است که چندین بزرگراه داشته باشد. با توجه به اینکه تهران هم به عنوان پایتخت نزدیک به بیست تا بیست و پنج درصد تردد‌های خارج از شهری را در خودش دارد به خاطر رفت و آمد‌هایی که از استان‌های دیگر صورت می‌گیرد لازم است که این فضا‌ها درست شود.
 
قناعتی اظهار داشت: همینطور به خاطر جمعیتی که در طول روز تا سیزده میلیون هم می‌رسد نمی‌توان برای این شهر با خیابان‌های قدیمی مسیر‌ها را معین کرد. در تهران اگر کسی بخواهد از یک نقطه به نقطه دیگر برود بالای چهل تا پنجاه کیلومتر مسیر را باید طی کند. حال اگر فردی بخواهد این مسیر چهل کیلومتری را از طریق کوچه‌ها و معابر قدیمی طی کند گذشته از مساله ترافیک و آلودگی هوا باید ساعت‌ها در خیابان‌ها معطل شود.
 
بیشتر بخوانید:
 
عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه بزرگراه‌ها محل خروج خودروهاست که بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند گفت: تهران محل عبور غرب به شرق کشور است. اگر این بزرگراه‌ها وجود نداشته باشند مسافرانی که از شرق کشور به غرب کشور می‌روند باید از این کوچه‌ها و معابری که دوستان مطرح می‌کنند عبور کنند. تهران با توجه به توسعه و گستردگی زیادی که پیدا کرده نیازمند وجود چندین بزرگراه و اتوبان است تا بتواند تردد روانی داشته باشد.
 
وی افزود: همین امروز هم با این بزرگراه‌هایی که هست مثلا اتوبان شهیدهمت یا افسریه و حکیم که محل گذر خیلی از خودرو‌هایی است که اصلا به تهران ربطی ندارند باز ظرفیت کافی برای تردد وجود ندارد. اگر این اتوبان‌ها جمع شود این خودرو‌ها چطور باید آمد و شد کنند؟ فقط به شکل سنتی از اتوبان افسریه رفت و آمد کنند؟ همین الان افسریه با وجود اینکه سه اتوبان دیگر در کنارش ساخته شده شبانه روز ترافیک دارد.
 
قناعتی ادامه داد: من تعجب می‌کنم دوستان چرا چنین مباحثی را مطرح می‌کنند؟ از یاد نبریم روزی نزدیک به هزار وسیله نقلیه به چرخه حمل و نقل در تهران افزوده می‌شود. این وسایل نقلیه جدید در کجا باید تردد کنند؟ آیا باید به همان شکل سنتی و در کوچه‌ها و خیابان‌های چهل یا پنجاه سال پیش تردد کنند؟ قطعا چنین چیزی امکان پذیر نیست و ضرورت دارد در تهران معابر کوچکتر به بزرگراه‌ها وصل شوند تا شاهد روان شدن ترافیک باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *