ساماندهی کلوپ‌ها و باشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های مصوب کمیته غواصی

10:31 - 10 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۶۶۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی و ساماندهی آن‌ها از طریق صدور «پروانه فنی» توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از برنامه‌های مصوب در کمیته غواصی است.
- طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امیر حسین فروغ سرپرست کمیته غواصی با تاکید بر اهمیت فعالیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی در کشور گفت: تا پیش از این فدراسیون به دلیل چگونگی آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه ها، نظارت مستقیم و قابل توجهی بر روی فعالیت آن‌ها نداشت بنابراین رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی به گونه‌ای که شرایط برای نظارت لازم مهیا شود، یکی از اولویت‌های کمیته غواصی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی معمولا در مناطق آزاد مانندجزیره کیش و قشم تشکیل و آغاز به کار می‌کنند. تا به امروز روال آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه‌ها اینگونه بوده که مجوز لازم برای فعالیت را از سازمان کردشگری مناطق آزاد دریافت می‌کردند. در واقع فدراسیون نجات غریق و غواصی در این زمینه هیچ ورود و دخالتی نداشت و به همین دلیل نظارتی هم نمی‌توانست بر فعالیت آن‌ها داشته باشد.

سرپرست کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: اشکال این روال کاری زمانی بیشتر نمایان می‌شد که اگر تخلفی در کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی صورت می‌گرفت، فدراسیون نمی‌توانست برای بررسی موضوع و رسیدگی به آن ورودی داشته باشد چراکه نه نقشی در شکل گیری و آغاز فعالیت آن‌ها داشت و نه از جایگاه نظارتی برخوردار بود.

وی صدور «پروانه فنی و فعالیت» از طرف فدراسیون و برای کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی را به عنوان راه حل منطقی و قانونی جهت برطرف کردن این مشکل عنوان کرد و گفت: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی اخذ پروانه فنی و فعالیت را از کمیسیون ماده ۵ استان خود پیگیری می‌کنند، اما درست این است که اخذ پروانه فنی از فدراسیون به عنوان پیش نیاز جهت دریافت مجوز کمیسیون ماده ۵ الزامی شود.

فروغ با تاکید بر اینکه برای ساماندهی وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: اینگونه شرایط برای نظارت لازم بر فعالیت تمام کلوپ‌ها و باشگاه‌ها که به نام غواصی و در این زمینه فعالیت می‌کنند، مهیا می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *