خیرین با هلال احمر هماهنگ می شوند

12:28 - 10 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۷۵۰
همتی گفت: اکنون که این فرصت ایجاد شده است، بهتر است خیرین و تشکل‌های مردم نهاد، با هلال احمر مشارکت کرده و تقسیم کاری صورت گیرد.
- کریم همتی در مراسم تقدیر از خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز همه زحمت‌ها بر دوش داوزلبان و خیرین است و ما تنها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

امداد در زلزله سی سخت، همان شب آغاز شد

وی افزود:در زلزله سی سخت، یک ربع پس از زلزله، دبیر کل به شیراز رفت و ۶ استان را اماده باش داد. ساعت ۲۳ استاندار و ساعت ۱ بامداد وارد شهر شدند و جلسه تا ۳ بامداد طول کشید و من تا۵ صبح بیدار بودم.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سی سخت برف می‌بارید در ۲ منطقه مسقف،۶۴ چادر برپا شد و این عملیات سریع‌ترین عملیات امداد ما بود.

همتی گفت:مردم منطقه ترجیه می‌دادند در کنار خانه خود بمانند و نه در چادرها، چون اسکلت خانه‌ها سالم بود.

وی افزود:استاندار منطقه را به ۹ منطقه تقسیم کرد و هلال احمر فقط امداد و نجات را انجام داد. همچنین تنها فقط یک نیروی محلی در منطقه حضور داشت.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: مقرر شد منزل به منزل اقلام تحویل داده شود. مردم چادر نمیخواستند.

همتی گفت:توزیع تا روز پنجم ادامه داشت و مقرر شد از این پس، نیرو‌های امدادی از سایر استان‌ها به منطقه آسیب دیده بروند، تا توزیع اقلام عادلانه‌تر انجام شود.

وی افزود:از روز ششم، افراد مختلفی به منطقه برای کمک کردن، رفتند.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد:۴هزارو۴۰۰ چادر توزیع شد، اما این مسائل دیده نشد.

همتی گفت: اکنون که این فرصت ایجاد شده است، بهتر است خیرین و تشکل‌های مردم نهاد، با هلال احمر مشارکت کرده و تقسیم کاری صورت گیرد.

وی افزود:فعالیت هر موسسه باید تخصصی شده و هلال بر اساس توانایی ها، این تقسیم کار را صورت کند و این روند تا پایان بحران همراهی کند.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *