نمایش غارت‌های بزرگ شاه در موزه هنر ایران

12:57 - 10 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۷۶۵
پرویز فتاح گفت: از پادشاهان نامی نمانده، اما هنر مردم مانده است و ما وظیفه داریم در حفظ این اشیا که به تاراج رفته بود، بکوشیم.
- امروز یکشنبه دهم اسفند ماه به طور همزمان موزه هنر ایران و مجموعه هنری موزه‌ای سردار آسمانی در کاخ مرر با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، رییس دفتر مقام معظم رهبری و همچنین مسئولانی از شهرداری تهران و نیروی انتظامی افتتاح شد.

پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان ضمن در حاشیه افتتاح این دو موزه ضمن تبریک اعیاد رجب و تشکر از تمام افرادی که در ساخت این موزه‌ها نقش داشتند، گفت: ما به اینکه این موزه را به نام سردار آسمانی نام گذاری کردیم افتخار می کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه از نظر سازه‌ای کار بی بدیلی در این موزه صورت گرفته و کمتر کشوری این امکان را دارد، ادامه داد: حدود ۵ هزار اثر به نمایش گذاشته شده است که هر کدام قابلیت خاص خود را دارند.

فتاح افزود: این آثار از موزه‌های دیگر جمع آوری نشده و تمام آن‌ها از خانواده شاه جمع آوری شده و باید در دسترس عموم قرار گیرد و این امر نشان می‌دهد، چه غارت بزرگی صورت گرفته است.
 
بیشتر بخوانید:
حمایت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از خانواده‌های محروم

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه طراز این موزه‌ها بین المللی است، ادامه داد: از پادشاهان نامی نمانده، اما هنر مردم مانده است و ما وظیفه داریم در حفظ این اشیا که به تاراج رفته بود، بکوشیم.

وی اظهار کرد: هزاران اثر پشت پرده است و این امر نشان می‌دهد خزانه هنر مردم غنی و تمام نشدنی است و این موزه فضای نزدیکی مردم و با دوره‌های مختلف زا ایجاد کند.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: مردم می‌توانند از امروز تا ۲۰ اسفند نسبت به ثبت نام اینترنتی و نوبت گیری اقدام کنند و از ۲۰ اسفند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این موزه‌ها دیدن کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *