مشکل ۳۴ واحد تولیدی و صنعتی در استان آذربایجان غربی طی سال گذشته رفع شد/ انجام ۱۰۵۰ فقره رسیدگی الکترونیک

9:18 - 19 فروردين 1400
کد خبر: ۷۰۵۸۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از رفع مشکل ۳۴ واحد تولیدی و صنعتی در این استان خبر داد و به انجام ۱۰۵۰ فقره رسیدگی الکترونیک در استان آذربایجان غربی در سال گذشته اشاره کرد.

علی اکبر گروسی در گفت وگو با میزان درباره عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۹ تعداد ۲۱ جلسه در کمیته فرعی و ستاد تشکیل و مشکل ۳۴ واحد تولیدی و صنعتی بررسی شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۲۶ فقره درخواست جدید به ستاد واصل شده است و ۶ واحد تولیدی دیگر نیز مورد بازرسی مشمولین ستاد قرار گرفته و ۳ واحد تولیدی که سال‌ها تعطیل بودند به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در ابلاغ الکترونیک، میانگین کشوری ۸۹ درصد و میانگین استانی ۹۴ درصد است که استان آذربایجان غربی در رتبه هشتم را دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۸۰ نقطه دادگستری استان آذربایجان غربی و در ۲۲ نقطه زندان‌های استان به امکانات دادرسی الکترونیک تجهیز شده اند.

گروسی تاکید کرد: همچنین ۱۰۵۰ فقره رسیدگی الکترونیک در استان آذربایجان غربی درسال گذشته صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به آمار شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجان غربی، گفت: در سال گذشته ۱۷۰۸۵۱ فقره، پرونده‌های وارده به استان است که از این تعداد ۴۰۱۵۵ فقره با مصالحه مختومه شده است در واقع معادل ۳۰ درصد پرونده‌های وارده به شورا به سازش رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین از ۵۳۸۲ فقره پرونده طلاق ۹۶۳ فقره منجر به سازش و مصالحه شده است که بر این اساس آمار طلاق در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

گروسی افزود: در زمینه سازش پرونده‌های قتل هم آمار کم نظیر استان مصالحه ۲۱ فقره پرونده قتل عمد است که در جای خود کار بسیار بزرگی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *