حمله به حشدالشعبی؛ اشتباه محاسباتی بایدن

16:43 - 12 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۵۹۴۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
به نظر می‌رسد اشتباه محاسباتی بایدن هم دارد کار دستش می‌دهد، زیرا با ادامه این روند، حملات گسترده‌تر و مقاومت در برابر نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه جدی‌تر خواهد شد.
- پنتاگون (وزارت جنگ آمریکا)  پنج‌شنبه هفتم اسفند ماه اعلام کرد ارتش این رژیم مواضع آنچه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران خواند، را در شرق سوریه مورد حمله قرار داده‌ است.
 
این نهاد آمریکایی مدعی است این حمله در پاسخ به حملات راکتی اخیر علیه محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در اربیل عراق صورت گرفته است، زیرا در شامگاه ۲۷ بهمن، شلیک سه راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل در نزدیکی محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در شمال عراق موجب کشته شدن یک پیمانکار غیر نظامی و مجروح شدن تعدای از نیرو‌های نظامی آمریکایی شد.
 
در ادامه ستاد فرماندهی نیرو‌های تروریستی آمریکا موسوم به سنتکام، در توییتر خود نوشت این حمله به دستور رئیس جمهور بایدن صورت گرفت؛ بایدن دموکراتی که خیلی‌ها در تلاش برای بزک چهره او هستند!

گذرای از تحلیل‌های متفاوتی که نسبت به این حمله وجود دارد مانند این مورد که بایدن با انجام این حمله  در صدد تحدید ایران در منطقه و ایجاد حملات محدود بدین شکل است تا جمهوری اسلامی ایران در مواضع خود تجدید نظر کند و یا برای جلب نظر لابی اسرائیلی این کار را انجام داده‌است چراکه طی هفته‌های اخیر مقامات رژیم اشغالگر قدس انتقاداتی را نسبت به سیاست‌های بایدن در رابطه با ایران مطرح کردند، چند نکته نسبت به انجام این حمله قابل تامل است:

این حمله بیش از آن چیزی که بایدن فکرش را می‌کند دردسر در پی خواهد اشت چراکه دونالد ترامپ بدون هیچ فکری و صرفا برای آنکه قدرت آمریکا را به رخ همه بکشد و ایرانی‌ها و محور مقاومت را تحقیر کند حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کرد که در ادامه با حمله به عین الاسد و پایگاه جاسوسی غرب در الحریر مواجه شد و پس از آن مقاومت مردمی برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از عراق شکل گرفت و محیط نا امنی برای نیرو‌های آمریکایی در منطقه به وجود آمد.
 
حالا به نظر می‌رسد اشتباه محاسباتی بایدن هم دارد کار دستش می‌دهد، زیرا با ادامه این روند، حملات گسترده‌تر و مقاومت در برابر نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه جدی‌تر خواهد شد.

نکته مهم دیگر این است که مقامات وزارت دفاع آمریکا در توجیه این حمله ادعا کردند که آدرس اماکن هدف قرار گرفته را وزارت دفاع عراق به آن‌ها داده‌ است و پس از آن هم مسئول اطلاع‌رسانی عراق در آمریکا در گفت‌وگویی تایید کرد که در صحبت تلفنی بایدن با نخست‌وزیر موقت عراق، رئیس‌جمهور آمریکا به الکاظمی گفته بود که قصد حمله به مواضع حشد الشعبی را دارد و الکاظمی هم از او خواسته بود تا مواضع حشد الشعبی در عراق هدف قرار نگیرد، اما جای تعجب دارد الکاظمی حتی با این حمله مخالفت هم نکرده‌است؟! بنابراین جنگنده‌های آمریکایی هفت مرکز متعلق به حشد الشعبی که در خط مقدم مبارزه با تروریست‌های داعشی بودند را در نقطه صفر مرزی عراق و سوریه هدف قرار داد.
 
در واقع تایید وزارت جنگ رژیم آمریکا مبنی بر دادن آدرس پایگاه‌های هدف قرار گرفته توسط وزارت دفاع عراق و دستگیری چوپان‌های جاسوس که در اطراف این مراکز در حال گوسفندچرانی و دیدبانی بودند، مشکلات را بیش از پیش زیاد کرد. مشخص شد چوپان‌ها از افسران سازمان اطلاعات عراق هستند.
 
جان کربی درتوئیتی نوشت: دولت عراق در حال انجام تحقیقاتی است تا شناسایی کند چه کسانی حملات راکتی روز‌ها و هفته‌های اخیر به خاک این کشور را انجام داده‌اند. اما اگر بخواهیم صریح باشیم، ما از اطلاعات دولت عراق برای انجام حملات شب گذشته (به منطقه‌ای در سوریه) استفاده نکردیم! این موضع‌گیری جان کربی، در واقع تلاشی در وقت اضافه برای نجات دولت الکاظمی از خشم گروه‌های مقاومت عراقی است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *