مختومه شدن حدود ۱۳ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف جیرفت

10:53 - 11 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۶۰۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان بهمن ماه امسال تعداد ۱۲ هزار و ۹۹۹ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف جیرفت ارجاع شده که تعداد ۱۳ هزار و ۳۴ پرونده مختومه شده است.
اصغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با میزان و در حاشیه بازدید از شورا‌های حل اختلاف شهرستان جیرفت بر اهمیت وظایف و جایگاه ویژه شورا‌های حل اختلاف در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در حوزه قضایی جیرفت و کاهش آمار ورودی پرونده‌های محاکم قضایی تاکید و اظهار کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف جیرفت، چهار هزار و ۵۹۱ فقره منتهی به صلح شده است.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف جیرفت، چهار هزار و ۸۶۳ فقره پرونده قابلیت صلح و سازش داشته اند که با احتساب پرونده‌های قابل صلح و سازش باقی مانده از سال قبل، چهار هزار و ۹۲۴ پرونده با سازش مختومه شده است.

وی تاکید کرد: معادل ۵۷ درصد از مجموع پرونده‌های قابل صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف جیرفت، به سازش ختم شده است.

ستایی مختاری با اشاره به توجه ویژه دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در خصوص پرونده‌های با موضوع قتل، عنوان کرد: با همت و تلاش مجموعه دادگستری به ویژه شورای حل اختلاف، هیات‌های صلح و سازش، روحانیون، بزرگان، مصلحان و ریش سفیدان تعدادی پرونده قتل از ابتدای امسال با صلح و سازش مختومه شده است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *