چمنیان: نیمکت تیم‌های پرطرفدار لرزان است/ فوتبال پایه را جدی بگیرند تا قیمت بازیکنان بالا نرود

11:32 - 13 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۶۱۴۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مربی سابق تیم فوتبال تراکتور گفت: قصد داشتیم در نیم فصل نقاط ضعف تیم را تقویت کنیم که شجاعی از هدایت تراکتور انصراف داد.
عباس چمنیان در گفت‌وگو با میزان درباره دلایل عدم ثبات نیمکت تراکتور در دو سال اخیر اظهار داشت: نیمکت تیم‌های پرطرفدار لرزان است و از سوی دیگر هواداران توقع نتایج عالی دارند. شرایط تیم تراکتور خاص است و حق هم با هواداران است که بهترین نتیجه را برای تیم مورد علاقه‌شان بخواهند. یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در چند سال اخیر ثبات نیمکت این تیم است، به جز برهه کوتاه کالدرون در زمان برانکو و گل‌محمدی ثبات در این تیم عامل موفقیت است.

وی درباره جدایی‌اش از تراکتور گفت: به صورت دوستانه و توافقی از این تیم جدا شدم. در زمان منصوریان که مربی و انسان بسیار خوبی بود و همکاری با وی لذت‌بخش بود با تیم همکاری داشتم. در ادامه وقتی مسعود شجاعی آمد سعی می‌کردیم فشار‌ها را مدیریت کنیم چرا که او مربی-بازیکن بود و این روند خیلی سخت است. وقتی شجاعی از هدایت تیم انصراف داد، به صورت توافقی از تراکتور جدا شدم.

*کیفیت کار در تراکتور متناسب با هزینه‌ای که می‌شود نیست

مربی سابق تراکتور در خصوص چرایی عدم قبول مسئولیت فنی تیم توسط شجاعی عنوان کرد: تازه تیم هماهنگی و انسجام لازم را پیدا کرده بود و قصد داشتیم در نیم فصل نقاط ضعف تیم را تقویت کنیم که توافق برای ادامه هدایت تیم حاصل نشد و شجاعی از هدایت تیم انصراف داد. از ۲۲ امتیاز تراکتور، ۱۶ امتیاز در بیرون خانه بود و امتیاز بازی‌های خانگی با بدبیاری از دست رفت.

چمنیان افزود: شاید یکی از مسائل مربوط به جدایی این بود که در تراکتور کیفیت کار متناسب با هزینه‌ای که می‌شود نیست. البته این اعداد و ارقامی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود آنطور هم نیست، اما با توجه به قوانین سازمان لیگ و قانون منع به کارگیری بازیکنان خارجی رقم‌ها و اعداد طوری است که توافق با بازیکنان جدید سخت شده است و هوادار هم انتظار نتیجه دارد؛ این مسائل باعث می‌شود دست کادرفنی بسته شود.

*مدیران تیم‌های پایه را خیلی جدی نمی‌گیرند

مربی سابق تراکتور در رابطه به توجه مالکان این تیم به تیم‌های پایه تاکید کرد: تراکتور یکی از تیم‌هایی است که توجه خیلی زیادی به تیم‌های پایه اش دارد؛ اما نه تنها در این تیم بلکه در تیم‌های دیگر هم به نسبت هزینه‌ی که برای تیم بزرگسال می‌شود، خیلی کم است.

وی خاطرنشان کرد: انگار مدیران تیم‌های پایه را خیلی جدی نمی‌گیرند. همین موارد، چرخه بازیکن‌سازی فوتبال کشور را با مشکل رو‌به‌رو کرده است و باعث شده قیمت بازیکنان بالا برود یا اینکه در بعضی تیم‌ها مجبور می‌شوند سراغ بازیکن خارجی بروند و پرونده‌هایی که برای فوتبال ایران پیش می‌آید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *