«آموزش و پرورش»، بهزیستی را به «شاد» راه نداد!

8:22 - 12 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۶۲۵۱
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور از عدم همکاری وزرت آموزش و پرورش با این سازمان در جهت آموزش درباره پیشگیری از معلولیت ها به دانش آموزان خبر داد.

افروز صفاری فرد در گفت‌گو با میزان گفت: یکی از وظایف اولیه ما در سازمان، آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به معلولیت و پیشگیری از آن است.

وی افزود: در این راستا برای دانش آموزان، زنان باردار، زنان روستایی و سالمندان کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود تا آگاهی‌های لازم در این باره به افراد آموزش داده شود.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سابقه اجرای این طرح به سال‌ها قبل باز می‌گردد و ما هرساله این کلاس‌های آموزشی را به صورت حضوری برگزار می‌کردیم.

صفاری فرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: متاسفانه در سال اخیر که بیماری کرونا جان همه انسان‌ها را در دنیا تهدید می‌کند، برگزاری این کلاس‌ها لغو شد، زیرا این افراد جز گروه‌های حساس و پرخطر هستند و جمع آوری آن‌ها اصلا صحیح نیست.

وی درباره استفاده از فضای مجازی برای آموزش گفت: از آنجایی که این نوع آگاه سازی بسیار اهمیت دارد، ما تلاش کردیم همانند سایر فعالیت ها، این آموزش‌ها را در فضای مجازی ادامه دهیم.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت این آموزش‌ها برای دانش آموزان بیان کرد: در همین راستا ما تلاش کردیم با وزارت آموزش و پرورش همکاری مستمر برای آموزش درباره معلولیت‌ها در بستر سامانه «شاد» داشته باشیم، اما این امر محقق نشد.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: متاسفانه به دلایلی، این وزارتخانه با ما همکاری نکردند، بنابراین این فعالیت‌ها در یک سال گذشته متوقف شده و ما نتوانستیم برای گروه‌های هدف در این باره اقدامی انجام دهیم.

وی افزود: البته در حال رایزنی هستیم تا در سال تحصیلی جدید، این امر محقق شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *