حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی: سازمان تبلیغات اسلامی خادم، خادمان قرآن است

21:20 - 11 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۶۳۲۵
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به وظایف این نهاد گفت: وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی نشر معارف قرآنی و خدمت به خادمان قرآن است.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در جمع فعالان قرآنی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت و جایگاه والای قرآن اظهارداشت: تمسک به قرآن راه‌حل تمامی مسائل و مشکلات است و در این رابطه تفاوتی میان مسائل اقتصادی، سیاسی و یا فرهنگی نیست.

وی افزود: راه‌حل اصلی برای انجام هر کاری بازگشت به قرآن است و این راه از طرف خداوند متعال مقرر شده و تمسک به قرآن برای برطرف کردن مشکلات جامعه ضروری و تدبر درآیات نورانی قرآن برای اهل دقت غیرقابل‌اجتناب است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان این مطلب که هنر بزرگ امام راحل به فرموده مقام معظم رهبری وحدت بود و این مهم برگرفته از قرآن است، ابرازداشت: راه برطرف کردن مشکلات و مسائل بزرگ حاکمیتی هم باید از مفاهیم قرآنی استخراج شود و این نکته از اصول رهبران انقلاب اسلامی به شمارمی‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با لزوم پرداختن به مفاهیم متعالی قرآن به شیوه‌ها و راه‌های مختلف اظهار کرد: مسائل بزرگ با مراجعه به قرآن حل می‌شوند بنابراین حفظ، نشر و تبلیغ مفاهیم قرآن ضروری و یک وظیفه الهی است.

وی در رابطه با وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به قرآن و خادمان آن بیان کرد: تبلیغات اسلامی به معنای نشر معارف قرآنی است و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای خدمت به خادمان قرآن تنظیم شده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نهاد‌های دولتی محدودیت‌هایی برای انجام فعالیت‌های خود دارند، اما رابطه سازمان تبلیغات اسلامی با قرآن و عزیزان اهل سنت؛ خدمت‌رسانی است و عزم و اراده راسخی برای انجام این وظیفه در این سازمان وجود دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *