سرلشکر موسوی: انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته نظام سلطه را زمین‌گیر کرده است

14:26 - 12 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۶۴۸۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده کل ارتش گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی و ملت ایران بیش از ۴۰ سال است که پنجه در پنجه نظام سلطه دارد و او را زمین‌گیر کرده است.
- بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در مراسم دانش‌آموختگی دوره ششم دکتری فرماندهی عملیات مشترک و مرکب و دوره سی‌ام کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: هر آنچه که در این سال‌ها آموخته‌ایم از محضر این فرماندهان و اساتید گرانقدر بوده و بنده نیز همچون شما عزیزان در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ دانشجوی همین دانشگاه بودم و تحت هدایت، تربیت و آموزش امیران بزرگی همچون سرتیپ یاسینی و سایر استادان بزرگوار این دانشگاه قرار داشتم و تلمّذ می‌کردم و امروز قدردان زحمات آن عزیزان هستم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در آینده مسئولیت‌های مهم ارتش بر دوش شما دانش آموختگان گذاشته خواهد شد، اضافه کرد: دیری نخواهد گذشت که یکی از شما عزیزان در همین جایگاهی که بنده ایستاده‌ام، خواهید ایستاد و آن روز به چشم برهم‌زدنی فراخواهد رسید، روزی که یکی از شما عزیزان در این جایگاه ایستاده و به ‌عنوان فرمانده کل ارتش برای دانشجویان جدید آرزوی موفقیت خواهد کرد.
 
موسوی تأکید کرد: اگر آن روز من در قید حیات باشم، بی‌تردید شاد‌ترین انسان بر روی زمین هستم، زیرا می‌بینم جوانانی که یک روز دانشجوی ما بودند، امروز مسئولیت‌های بزرگ ارتش جمهوری اسلامی را بر عهده دارند و ما نظاره‌گر انجام وظیفه و ان‌شاالله موفقیت آن‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به شروع نیمه دوم مسیر خدمتی دانش آموختگان، تصریح کرد: شما از امروز وارد نیمه دوم مسیر خدمتی خود می‌شوید، تا قبل از دافوس کار شما بیشتر اجرایی و تا حدودی تاکتیکی بود، از فردا وارد بخش تاکتیکی، عملیاتی و بعضاً راهبردی خواهید شد؛ همه آن چیز‌هایی که در دانشگاه جنگ آموخته‌اید، برای آماده‌تر و قوی‌تر شدن و ورود به این مرحله بسیار مهم از مسیر خدمتی است.
 
موسوی ادامه داد: شما از امروز پرچمدار بخش‌های حساس‌تر و مهم‍تری از ارتش خواهید شد، ارتشی که ریشه آن در دفاع مقدس و دفاع از حرم است، ریشه آن در ۴۸ هزار شهید، دهها هزار جانباز، آزاده و مجموعه ایثارگران سرافراز است.

وی با تاکید بر اینکه شما دانش آموختگان باید ویژگی‌های مهم ارتش را تقویت کنید، تصریح کرد: ارتشی که دارای ویژگی‌های اسلامی بودن، مردمی بودن و معنویت محوری است. ارتشی که به ویژگی‌های منحصر به فرد انضباط، سلسله‌مراتب و سلامت کارکنان شناخته شده است و شما وظیفه دارید در مسئولیت‌های جدید، روز به روز این ویژگی‌ها را تقویت کنید.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی و ملت ایران بیش از ۴۰ سال است که پنجه در پنجه نظام سلطه دارد و او را زمین‌گیر کرده است، افزود: این رویارویی در همه عرصه‌های مؤلفه‌ قدرت جریان دارد و شما به عنوان نماد مؤلفه قدرت نظامی ماموریت دفاع از استقلال، حدود و ثغور نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های این ملت بزرگ را بر عهده دارید.

وی اضافه کرد: شما ماموریت دارید که نگذارید هیمنه فروریخته نظام سلطه دوباره احیا شود؛ شما ماموریت دارید نگذارید سرعت سقوط نظام سلطه و اقمار آن کند شود، برای اجرای موفقیت آمیز این ماموریت بزرگ در این پیچ تاریخی و در گام دوم انقلاب مسئولیت سنگین ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی، رسیدگی به وضع زندگی و معیشت همرزمان و هم‌افزایی، بیش از گذشته برای شما الزام‌آور است.

برچسب ها: ارتش موسوی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *