آخرین اخبار سینما در روزی که گذشت

23:45 - 14 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۶۸۱۷
سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.

 - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

https://teater.ir/uploads/files/1399/esfand-99/فیلم-کوتاه-کشتار.jpg

فیلمبرداری «کشتار» آغاز شد/ تبدیل دعوای کودکانه‌ به جنگ

فیلمبرداری فیلم کوتاه «کشتار» به کارگردانی حمید شاهمرادی و تهیه کنندگی محمد دریایی آغاز شد.

در فیلم کوتاه «کشتار» که مضمونی اجتماعی و انسانی دارد، ابوالفضل شیبانی، مهناز رودساز، مریم السادات حسینی نسب، محمدرضا پیغمبری، محسن بابایی و آراد محمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

«کشتار» محصول مرکز فیلم و سریال عصر، داستان دعوای کودکانه ۲ بچه است که پدرهای شان آن را به جنگ تبدیل می کنند ...

دیگر عوامل فیلم عبارتند از نویسنده: حسن محسنی، فیلمبردار: مجتبی پرگر، مدیر تولید: سعید دریایی، منشی صحنه: لیلا قطبی نیا، طراح گریم: زهره مولایی، تدوین: هادی کاشانی، عکاس: محمد امین پاکنژاد، دستیاران فیلمبردار: اکبر زندیه،، شهرام مقانلو و حسین رمضانی.

https://teater.ir/uploads/files/1399/esfand-99/حامد-سلیمان-زاده.jpg

آموزش ایده پردازی برای فیلم کوتاه به نوجوانان

چهارمین جلسه از پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به موضوع «آشنایی با ایده‌پردازی در فیلم کوتاه» با تدریس حامد سلیمان زاده اختصاص دارد. این جلسه فردا چهارشنبه ۱۳ اسفند از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

آموزش‌های مجازی المپیاد از طریق صفحه اینستاگرام آن با شناسه کاربری olymp.film.fe@ و به صورت رایگان برای هنرجویان نوجوان و عموم علاقه‌مندان انجام می‌شود و روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ در جریان است.

همچنین ویدئوی این جلسات در صفحه اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران با شناسه کاربری iycs.ir@ بارگذاری می‌شود.

آموزش‌های مجازی پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به همت معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران با همراهی یونیسف و با حضور مدرسان و سینماگران در حال برگزاری است.

https://teater.ir/uploads/files/1399/esfand-99/فیلم-کوتاه-آوا-6ق6.jpg

حضور «آوا» در ۲ جشنواره خارجی

فیلم کوتاه «آوا» به کارگردانی و نویسندگی ساسان کریمی و تهیه کنندگی لیلا بلوکات و سعید دادگر در اولین حضورهای بین‌المللی خود به جشنواره‌های Taos Shortz آمریکا و همچنین هفتمین دوره جشنواره Beeston در بریتانیا راه یافت و همزمان با این اتفاق پوستر این اثر توسط وحید ابوالحسین‌پور طراحی شد.

جشنواره بین‌المللی Taos Shortz آمریکا که پانزدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد از ۱۹ تا ۲۱ مارچ برابر با ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و هفتمین دوره جشنواره Beeston هم از ۲۲ تا ۲۸ مارچ میزبان آثاری از قاره‌های مختلف دنیا خواهد بود.

همچنین «آوا» در اولین حضور داخلی خود در جشنواره «هنر زنده است» روی پرده رفت.

https://teater.ir/uploads/files/1399/esfand-99/فیلم-کوتاه-عروسک.jpg

«عروسک» به جشنواره بین‌المللی فیلم زنان ونکوور راه یافت

فیلم کوتاه «عروسک» به کارگردانی نسرین گل‌ریحان در پنجمین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه شانزدهمین دوره فستیوال فیلم زنان ونکوور کانادا حضور خواهد داشت. این جشنواره از تاریخ ۴ الی ۱۴ ماه مارس (۱۴ الی ۲۴ اسفندماه ۹۹) در شهر ساحلی ونکوور کانادا برگزار می‌شود. «عروسک» که در موسسه فرهنگی هنری آینه فردا و به تهیه‌کنندگی حسین شهابی تولید شده، روایتگر ماجرای یک خبرنگار زن جنگی است که در شهر حلب سوریه جان کودکی را از دست داعش نجات داده و او را از مرز عبور می‌دهد.

رزا بهشتیان، سحر عبدالهی، محمدجواد اسدی و نبی‌اله مینایی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند.

احمد قزلباش، محمود قزلباش، جاسم سبحانی، ترنم سرافراز، روشا حسن پور، مصطفی دارابی، رضا ایوبی و مهدی میلان سایر بازیگران و ریحانه محمد نژاد و مونا عطاریانی نیز بازیگران مهمان این فیلم هستند.

سایر عوامل تولید این اثر عبارتند از:

تهیه کننده: حسین شهابی، تصویربردار: امیرحسین خوشبین، تدوین: سیاوش شهابی، دستیاران تصویر: محمد نصیری، محمد زهی و مهران فتحی، صدابردار: سامان شهامت، دستیار صدا: جابر انصاری، طراح صحنه ولباس: رسول تقیانی، دستیار صحنه: اصغر امامی، دستیار لباس: نجمه صفایی، طراح چهره پردازی: ملیسا احمدی، مجری گریم: محمد مهدی احمدی، منشی صحنه: فاطمه مسعودی نژاد، عکاس: فاطمه الهیار نژاد، مدیر تولید: نبی اله مینایی، هماهنگی تولید: محمدجواد اسدی، مترجم زبان عربی: نرجس واحدی، تدارکات: اکبر کشاورز و مشاور رسانه‌ای: رکسانا قهقرایی.

https://teater.ir/uploads/files/1399/esfand-99/فیلم-4-ثانیهای-محمد-محمدیان-برنده-نشان-ویژه-جشنواره-اسلم-دنس-شد.jpg

فیلم ۴ ثانیه‌ای محمد محمدیان برنده نشان ویژه جشنواره «اسلم دنس» شد

جشنواره فیلم «اسلم دنس» روز پنجشنبه ۲۵ فوریه در حالی از فهرست برندگان جوایز امسال خود رونمایی کرد که در آن نام فیلم کوتاه تجربی‌ ۴ ثانیه‌ای «زندگی» ساخته محمد محمدیان از ایران به چشم می خورد.

در مهم ترین بخش بیست و هفتمین دوره رویداد جشنواره فیلم «اسلم دنس» درام «داستان خودکشی تایپه ای» به کارگردانی Keff برنده جایزه بزرگ هیات داوران شد. این فیلم همینطور توانست جایزه انتخاب تماشاگران را نیز دریافت کند.

در این رویداد که از روز ۱۲ تا ۲۵ فوریه برگزار شد جایزه نشان ویژه روحِ جرج استارکس فستیوال به فیلم کوتاه فیلم تجربی‌ ۴ ثانیه‌ای «زندگی» به کارگردانی محمد محمدیان از ایران رسید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *