آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی خوزستان در سال ۹۹

22:01 - 13 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۰۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی با همت ستاد دیه خوزستان و کمک خیرین در سال ۹۹ آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه هئیت امناء ستاد دیه استان، از آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی با همت و تلاش این ستاد و کمک خیرین در سال جاری خبر داد و گفت: ستاد دیه خوزستان به واسطه خدمات و تلاش‌های خود و کمک‌های خیرین گام‌های مؤثر فراوانی در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد برداشته است و باید در این امر خداپسندانه، با کار جهادی، زمینه آزادی افراد بیشتری را از زندان‌ها فراهم کند.

وی افزود: این حرکت علاوه بر پاداش اخروی آثار عینی و قابل لمس دنیوی نیز دارد که با آزادی فرد زندانی جرائم مالی غیر عمد، گرفتاری‌های اعضای خانواده او حل شده و انحرافات اجتماعی کاهش می‌یابد، چرا که از دست دادن سرپرست خانوار برای هر خانواده‌ای خسارت‌ها و آسیب‌هاب فراوان روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.

رییس کل دادگستری خوزستان ضمن ارج نهادن به نیت خداپسندانه خیرین نیک اندیش در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی را امری انسانی و بسیار مقدس برشمرد و خاطر نشان کرد: ترویج سنت حسنه الهی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی و شناساندن این خدمات به جامعه، خود از بالاترین توفیقاتی است که باعث جلب رضایت الهی می‌شود و جا دارد از تمامی عزیزانی که در درحل مشکلات و فراهم کردن آزادی این زندانیان تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کنم.

پژمان پروین مدیرکل زندان‌ها و عضو هئیت امناء ستاد دیه خوزستان در این جلسه گفت: ستاد دیه استان اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در آزاد سازی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد داشته است و این ستاد یک ستاد موفق، پیشگام و پیشرو در سطح کشور می‌باشد.

وی افزود: در سال آینده در نظر داریم با یک برنامه ریزی و راهکار‌های مناسب و با کمک خیرین کل زندانیان جرایم مالی و غیر عمد را تعیین تکلیف و زمینه آزادی تعداد زیادی از آنان را فراهم کنیم.

در این جلسه نیز حجت الاسلام قدرت هاشم نیا مدیر عامل ستاد دیه خوزستان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات تمامی مجموعه ستاد دیه استان، به ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت‌ها و خدمات ستاد دیه خوزستان در سال جاری پرداخت و برنامه‌های این ستاد را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.

در پایان به پاس خدمات و زحمات تاثیر گذار اعضاء هئیت امناء ستاد دیه استان در زمینه کمک به حل مشکلات زندانیان جرایم مالی و غیر عمد و فراهم نمودن آزادی آنان از زندان با اهداء لوح سپاسی توسط رییس کل دادگستری خوزستان از آنان تقدیر بعمل آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *