انتخاب مجریان انتخابات از افراد بی حاشیه، متدین و سالم امری ضروری است

9:26 - 14 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۰۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:انتخاب مجریان انتخابات از افراد بی حاشیه، متدین و سالم امری ضروری است.
- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان که با حضور اعضای اصلی و مقامات استانی در سالن کنفرانس دادگستری زنجان برگزار شد گفت:در انتخابات گذشته تجربیات و توفیقات خوبی در راستای اجرای دستوالعمل ستاد انتخابات داشتیم که البته کوتاهی‌ها و مشکلاتی هم بعضا وجود داشت که در این دوره این مشکلات و تخلفات باید مرتفع شود.

وی بر ضرورت تشکیل ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود:این ستاد بر اساس اعلام مرکز ۸ وظیفه مهم بر عهده دارد.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی جرایم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با قدرت و همت مضاعف در دستور کار مسئولان قرار گیرد و برای تحقق این امر وظایفی که بر عهده ماست، باید در جلب اعتماد عمومی ایفای نقش کنیم چرا که امروز دشمنان برای کم رنگ کردن مردم پای صندوق‌های رأی هزینه‌های زیادی می‌کنند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه رسالت این ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و کاستن هزینه‌ها از جمهوری اسلامی است افزود: در این دوره انتخاب مجریان انتخابات از افراد بی حاشیه، متدین و سالم امری ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد:مجریان انتخاباتی ضمن داشتن تدین و سلامت بایستی اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت نمایند و حتی در اظهار نظر و سخنرانی‌ها نیز به این اصل عمل کنند.

وی اظهار داشت: انتخاب اصلح از میان افراد صالح مهم است لذا دقت لازم در تایید صلاحیت افراد، از بروز مشکلات و هزینه‌های بعدی جلوگیری خواهد کرد که در اینجا وظایف ما سنگین‌تر است.

صادقی نیارکی گفت: کوشش شود افراد ناهل در عرصه انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا وارد نشوند.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان افزود: ما تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم خطوط قرمز نظام مورد هجمه و آسیب قرار بگیرد و با افرادی که بخواهند به این خطوط قرمز خدشه وارد کنند برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

در این جلسه اعضای ستاد به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *