۵۰۰ هزار یوروی ناقابل در جیب بازیکن بی‌کیفیت کروات/ لزوم پاسخگویی مدیران وقت پرسپولیس در خصوص قرارداد بودیمیر

15:34 - 15 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۳۰۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
با توجه به همه اتفاقاتی که در بحث قرارداد‌های بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس رخ داده، لازم و ضروری است که نظارت جدی‌تری روی عملکرد مدیران این باشگاه‌ها صورت بگیرد.
- روز گذشته بود که باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پرونده ماریو بودیمیر که از این باشگاه به فیفا شکایت کرده بود، مختومه شد. بدهی این باشگاه به این بازیکن ۴۵۷ هزار یورو بود که ۳۲ هزار و ۵۰۰ یورو سود و جریمه دیرکرد هم به آن اضافه شد. بودیمیر که با نظر مستقیم برانکو و البته با تایید مدیران وقت پرسپولیس به این تیم پیوست در ۱۸ بازی توانست تنها ۲ گل برای پرسپولیس به ثمر برساند و با این تعداد گل کاملا مشخص است که بودیمیر چه کیفیتی داشته است.

مبلغ چند میلیاردی که بودیمیر توانست از پرسپولیس دریافت کند، می‌توانست بسیاری از مشکلات این باشگاه را حل کند و حتی برای جذب چندین بازیکن باکیفیت هزینه شود؛ اما قراردادی که با بودیمیر بسته شد، آنقدر یک‌طرفه بود که این بازیکن به راحتی موفق شد همه مبلغ قرارداد و حتی جریمه دیرکرد آن را دریافت کند.

با این‌حال، با وجود گذشت چند ماه از جدایی بودیمیر و کنار گذاشته شدن مدیران وقت، همچنان ابهامات زیادی در خصوص این قرارداد وجود دارد و جالب است که اطاع رسانی دقیقی نیز در این‌باره انجام نمی‌شود. هرچند پس از این موضوع، تصمیم وزارت ورزش برای تعلیق جذب بازیکن خارجی اتفاق افتاد و این تصمیم می‌تواند فرصتی باشد برای باشگاه‌ها تا در چگونگی جذب بازیکنان خارجی تجدیدنظری داشته باشند؛ اما در حال حاضر این توقع وجود دارد مدیرانی که قرارداد بودیمیر و قراردا‌های این چنینی را امضا کردند پاسخگوی عملکردشان باشند.

اگر این مدیران مجبور شوند مبلغ قرارداد بودیمیر را از حساب شخصی خود بپردازند آن وقت است که دیگر هیچ مدیری برای کسب محبوبیت میان هواداران کاری نمی‌کند که در دراز مدت به یک چالش جدی برای باشگاه تبدیل شود. در آن زمان برانکو برای اینکه به بودیمیر که هموطنش است لطفی کرده باشد او را به پرسپولیس آورد؛ اما این موضوع نباید باعث می‌شد مدیران وقت پرسپولیس با هر درخواست غیرمنطقی این بازیکن موافقت کنند.

پرسپولیس و استقلال به خاطر سوءمدیریت مدیرانش در طول چند سال گذشته با مشکلات جدی زیاد رو‌به‌رو شده‌اند. در استقلال هم چنین اتفاقاتی کم رخ نداد و حتی شنیده شد که در دوره قبلی مدیریت این باشگاه قرارداد چند بازیکن این تیم چند برابر شده است. با توجه به همه اتفاقاتی که در بحث قرارداد‌های بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس رخ داده، لازم و ضروری است که نظارت جدی‌تری روی عملکرد مدیران این باشگاه‌ها صورت بگیرد.
 
بیشتر بخوانید: 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *