بررسی جنایت‎های جنگی رژیم صهیونیستی و دستپاچگی صهیونیست‎ها

14:19 - 16 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۴۷۲
تصمیم دیوان دادگستری بین المللی درباره بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی باعث خشم مقام‎های این رژیم و متحدانش شده است.

– دیوان بین المللی دادگستری به تازگی اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و علیه فلسطینیان آغاز می‌کند.

این تصمیم لاهه با واکنش‌های مقام‎های رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهوم، نخست وزیر این رژیم همراه شد.

در همین حال مقام‎های آمریکا نیز به این تصمیم واکنش نشان داده و درباره آن «ابراز ناامیدی» کرده اند.

پایگاه شبکه «تی آر تی» در گزارشی با عنوان «تصمیم دیوان بین المللی دادگستری برای تحقیق درباره اسرائیل؛ مجموعه‌ای از جنایات پی در پی» به این تصمیم دیوان لاهه پرداخته است.

این پایگاه می‌نویسد «تصمیم دیوان لاهه برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل اقدامی مورد استقبال است، اما مسئله اضطراری‌تر از تحقیقات دیوان لاهه، مداخله برای پایان دادن به جنایت‌های روزافزون اسرائیل علیه مردم فلسطین است.»

دیوان بین المللی کیفری می‌گوید که درباره اقدامات تمامی طرف‌ها شامل رژیم صهیونیستی و همچنین گروه‌ های فلسطینی از اواسط ماه ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون تحقیق خواهد کرد؛ با این وجود گروه‌های فلسطینی مانند حماس، جهاد اسلامی و فتح از این تصمیم استقبال کرده اند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به شدت از این تصمیم انتقاد کرده و آن را سیاسی کاری می‌داند.

این تصمیم به مدت سال‌ها تحت بررسی بوده و در طول این مدت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان هر روز شدیدتر شده است.

«تی آر تی» با اشاره به ادعا‌های دولت جدید آمریکا مبنی بر دفاع از حقوق بشر، می‌نویسد «دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن، که مدعی دفاع از حقوق بشر است از این تصمیم دیوان بین المللی کیفری انتقاد می‌کند.»

این پایگاه در گزارش خود به این نکته اشاره می‌کند که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین جنبه‌های مختلفی دارد؛ از تبعیض درتوزیع واکسن گرفته تا خشونت‌های شهرک نشینان و توسعه شهرک سازی‌ها و تخریب منازل فلسطینیان.

طی هفته‌های اخیر و همزمان با آغاز توزیع واکسن کرونا، مقام‎های رژیم صهیونیستی مدعی ارسال هزاران دوز واکسن کرونا به نوار غزه شدند، اما در پی این ادعا‌ها مشخص شد که این رژیم و از جمله نتانیاهو از توزیع واکسن کرونا در نوار غزه جلوگیری می‌کنند.

اما جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر جنبه‌های بسیاری را در بر می‌گیرد و مردم فلسطین از تمامی گروه‌ها شامل زنان، کودکان و افراد مسن و حتی معلولان را هدف قرار داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *