۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رای در استان تهران برای انتخابات مورد نیاز است

13:31 - 16 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۵۹۳
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه در همه ۵۳۱ روستای واجد شرایط، برگزاری انتخابات شورا‌های روستا پیش بینی شده است. گفت: فراهم سازی زیرساخت‌ها در فرمانداری‌ها از جمله تدارک حدود ۲۸ هزار صندوق رای در اولویت است که در حال حاضر ۱۰ هزار صندوق مهیاست؛ تاکنون ۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رای برای استان تهران برای انتخابات پیش رو نیاز است که طبق قانون این تعداد باید در هیئت‌های اجرایی مصوب شود.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ شکراله حسن بیگی در سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به چهار انتخابات مهم ریاست جمهوری، میاندوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر و روستا اظهار داشت: طی ۵ ماه گذشته اقدامات مربوط به برنامه ریزی انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز و تا امروز ۱۳ جلسه ستاد در راستای برنامه ریزی، اقدامات آموزشی و آسیب شناسی انتخابات گذشته، برگزار شده است. 
 
وی افزود: در انتخابات اسفندماه سال گذشته شاخص رتبه استان تهران از ۲۷ به رتبه ۴ رسیده است و ستاد انتخابات استان تهران با همه توان آماده برگزاری انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ است.

حسن بیگی سپس در ادامه گفت: فراهم سازی ملزومات و زیرساخت‌ها در فرمانداری‌ها از جمله تدارک حدود ۲۸ هزار صندوق رای در اولویت است که در حال حاضر ۱۰ هزار صندوق مهیاست؛ براساس پیش بینی‌های به دست آمده تاکنون ۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رای برای استان تهران برای انتخابات پیش رو نیاز است که طبق قانون این تعداد باید در هیئت‌های اجرایی مصوب شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: در انتخابات دوم اسفندماه ۹۸، شعبه‌هایی در استان تهران وجود داشت که تا ۲ هزار رای در صندوق‌ها جمع شد و در این دوره نیاز است تا دو شعبه در این نقاط تعبیه شود؛ همچنین برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی نیز در محل شعب حضور نماینده بهداشت، فاصله اجتماعی با افزایش تعداد شعب و حذف استامپ پیش بینی شده است.

حسن بیگی با اشاره به انتخابات شورا‌های روستا خاطرنشان کرد: در همه ۵۳۱ روستای واجد شرایط، برگزاری انتخابات شورا‌های روستا پیش بینی شده است.

وی با بیان تشکیل لیست مشترک معتمدین هیئت اجرایی از سوی هیئت نظارت و شورای نگهبان تصریح کرد: طبق توافق ستاد انتخابات کشور مقرر شده است لیست معتمدین مشترک شده و جلسات هماهنگی بر این اساس در شهرستان‌ها برگزار شود؛ طبق برآورد‌ها برای انتخابات خردادماه ۱۴۰۰، حدود ۲۰۰ هزار نفر با ستاد انتخابات در استان تهران اعم از نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، نیرو‌های انتظامی و امنیتی همکاری می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان با ابراز امیدواری برگزاری انتخاباتی باشکوه طبق هماهنگی، تعامل و همفکری گفت: زمینه استقرار نماینده هیئت نظارت در استانداری به منظور هماهنگی بیشتر فراهم شده است.

گفتنی است؛ سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران، با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان، فرهاد رهبر رئیس هیئت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، احمد نادری رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا و اعضای ستاد انتخابات استان در محل استانداری تهران برگزار شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *