پرداخت سود سهام عدالت ۲۰۰ هزار تومانی

16:54 - 16 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۷۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رییس سازمان بورس با اعلام پرداخت سود سهام عدالت ۲۰۰ هزارتومانی مربوط به سال ۹۸، گفت: سود سهام عدالت سال آینده بسیار بیشتر از امسال خواهد بود.

- بنا به اعلام ایبِنا، «محمدعلی دهقان» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت سود ۲۰۰ هزار تومانی برای سهام عدالت افزود: این سود متعلق به سال ۹۸ است و سود سال ۹۹ که سال آینده پرداخت می‌شود بسیار بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: عملکرد شرکت‌های بورسی، نشان می‌دهد سود آن‌ها در ۹ ماهه امسال سه برابر کل سال گذشته بوده است. دهقان با اشاره به ارزندگی قیمت بیشتر سهام در بازار سرمایه گفت: به تدریج فضای اقتصادی کشور نیز روشن‌تر می‌شود و امیدواریم بازار به این عوامل، واکنش مثبت نشان دهد.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: در جهت افزایش قدرت نقد شوندگی اقداماتی مانند انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، انتشار اوراق خزانه، بازنگری در دستورالعمل بازار گردانی و تغییر حد نصاب صندوق‌های در آمد ثابت در دستور کار قرار دارد. وی همچنین درباره اعطای تسهیلات با وثیقه سهام گفت: زیر ساخت لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای این کار فراهم شده و بانک‌هایی که آمادگی داشته باشند می‌توانند اقدام کنند.

وی گفت: امروز بازار سرمایه با رشدی که داشته است در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی با نظام بانکی برابری می‌کند. دهقان افزود: اگر می‌خواهیم سرمایه گذاری در کشور شکل بگیرد و از رشد منفی سرمایه گذاری رها شویم، باید افق بلند مدت برای سرمایه گذار مشخص شود. اگر هر روز تصمیم جدید گرفته شود و مقررات را عوض کنیم فضا برای سرمایه گذاری مناسب نخواهد بود و سرمایه گذار نمی‌تواند برنامه ریزی کند.

دهقان با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری ضربه زیادی به شرکت‌های بورسی و غیر بورسی زده است گفت: باید با این فضا مقابله کنیم. دهقان افزود: ابزار‌های خوبی مانند اوراق بدهی برای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی از بازار سرمایه ایجاد شده و این ابزار‌ها توسعه خواهد یافت. وی گفت: سعی می‌کنیم با توسعه نهاد‌های مالی مانند شرکت‌های تامین سرمایه و مشاوران سرمایه گذاری میزان تامین مالی از بازار سرمایه را در اقتصاد افزایش دهیم.

رییس سازمان بورس افزود: همچنین با کوتاه کردن فرایند‌ها و ارائه ضمانت نامه‌های بانکی از طریق رتبه بندی شرکت‌ها می‌توان به این تامین مالی کمک کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *