اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد و بهزیستی جهت اشتغال محرومان تحت حمایت

21:18 - 16 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۷۴۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان خانه ملت به منظور تسریع در فرآیند توانمندسازی و خروج مددجویان از تحت حمایت، ۱۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دادند.

- بنا به اعلام خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ ارجاعی به کمیسیون تلفیق مجلس، با الحاق یک بند به تبصره (۱۸) ماده واحده لایحه بودجه با ۱۳۰ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید جلیل میرمحمدی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند الحاقی گفت: از جلوگیری از ناهنجای‌های اجتماعی ناشی از عدم ارائه ضمانت توسط مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار و تسریع در فرآیند توانمندسازی و خروج مددجویان از تحت حمایت، از جمله دلایل ضرورت تصویب این بند به شمار می‌آیند.

در بند الحاقی به تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است؛ تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی جهت پشتیبانی فنی و پایدارسازی و ضمانت اشتغال محرومان.

مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از منابع این بند به منظور پشتیبانی فنی و پایدارسازی و ضمانت اشتغال محرومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۰ درصد و سازمان بهزیستی کل کشور ۳۰ درصد اختصاص یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *