رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله سایبری گسترده به مایکروسافت با ۶۰ هزار قربانی در سراسر جهان

8:44 - 17 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۷۸۵
بروز دومین حمله سایبری گسترده جهانی باز هم نهادها و مشترکان مختلفی را در آمریکا هدف قرار داد.
یک مقام ارشد سابق آمریکا اعلام کرد که بیش از ۶۰ هزار کاربر مایکروسافت، قربانی حمله هکری یک گروه شدند.
 
به گزارش «بلومبرگ»، حمله گسترده و پیچیده به نرم افزار ایمیل تجاری شرکت مایکروسافت در حال تبدیل شدن به بحرانی جهانی برای امنیت سایبری است.
 
بنا به اعلام یک مقام ارشد دولت آمریکا، شمار زیادی از قربانیان این حمله هکری گسترده مشاغل و تجارت‌های کوچک و متوسط شامل بانک ها، شرکت‌های توزیع برق، شرکت بستنی سازی، منازل شخصی، ... هستند.
 
یک شرکت امنیت سایبری آمریکا اعلام کرد که متخصصانش به تنهایی در حال بررسی داده‌های به سرقت رفته از ۵۰ قربانی و مقابله با هکر‌ها هستند.
 
شبکه گسترده مهاجمان سایبری در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که «مایکروسافت» همچنان برای مقابله با این عملیات هکری تلاش می‌کند.
 
حمله سایبری رو به گسترش سبب نگرانی مقام‌های امنیت ملی آمریکا شده است. کارشناسان با بررسی مراحل آخر می‌گویند که هکر‌ها فرآیند عملیات سایبری را خودکار کرده اند و طی چند روز ده‌ها هزار قربانی جدید در سراسر جهان به جا گذاشته اند.
یک مقام کاخ سفید نیز با انتشار نامه‌ای از ارزیابی کامل این روند و تلاش برای مقابله با این عملیات خبر داد. وی گفت «این یک تهدید فعال و همچنان در حال گسترش است و ما از اپراتور‌های شبکه می‌خواهیم که آن را بسیار جدی بگیرند.»
 
این امر سبب بروز اعلام هشدار در کاخ سفید شده است.
 
شرکت مایکروسافت ادعا می‌کند یک گروه تحت حمایت چین با نفوذ به نرم افزار ایمیل تجاری با نام «Exchange»، به شبکه‌های رایانه‌ای خصوصی و دولتی نفوذ کرده و قربانی گرفته است.
 
این موج عملیات هکری که سبب بحران امنیت سایبری دوم شده، تنها چند ماه پس از عملیات هکری علیه ۹ آژانس فدرال و دستکم ۱۰۰ شرکت آمریکایی رخ داده که به روسیه نسبت داده شد.
 
کارشناسان سایبری از بروز پی در پی حملات سایبری اعلام خستگی کرده اند.
 
عملیات سایبری اخیر و عملیات «سولار ویندوز» نشان دهنده شکنندگی شبکه‌های مدرن و پیچیدگی رشته عملیات هکری هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *