مجیدی، شوک مثبت استقلال/ تقابل فرهاد با حواشی خودساخته

12:40 - 17 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۷۹۴۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فرهاد مجیدی در حالی برای سومین بار سرمربیگری استقلال را بر عهده گرفت که برخی این حضور او را در استقلال اشتباه می‌دانند.
- با جدایی محمود فکری از استقلال، فرهاد مجیدی برای سومین بار سرمربیگری این تیم را پذیرفت؛ اتفاقی که از ابتدای لیگ هم قابل پیش‌بینی بود و در نهایت هم رخ داد. مجیدی که در همین ابتدای حضورش در استقلال بازی سختی با فولاد داشت به خاطر فرصت کم نمی‌توانست کار خاصی به لحاظ فنی انجام دهد. نیمه اول بازی با فولاد مصداق همین مطلب است؛ اما استقلالِ مجیدی با استقلالِ فکری دارای یک تفاوت بزرگ است.

زمانی که فکری سرمربی استقلال بود بازیکنان این تیم به گونه‌ای بازی می‌کردند که انگار حوصله‌ای برای بازی کردن ندارند. همدل نبودن بازیکنان و مربیان کار را به جایی رساند که اتفاقات حاشیه‌ای زیادی را رقم زد و در نهایت هم این اتفاقات حاشیه‌ای جدایی فکری را از استقلال رقم زد. درست است که مجیدی در این یکی دو روز نمی‌توانست تیمش را به لحاظ فنی آماده کند؛ اما در بازی با فولاد، بازیکنان استقلال به معنای واقعی به دنبال پیروزی بودند و انگیزه آنها برای به نمایش گذاشتن بهترین عملکردشان کاملا مشهود بود.

این موضوع نشان می‌دهد تغییر کادر فنی استقلال حداقل به لحاظ روحی یک شوک مثبت برای این تیم بوده است. هر چند استقلال همچنان مشکلات فنی زیادی دارد که مهمترین آن دور بودن قایدی و دیاباته از روز‌های اوجشان است. با این حال استقلالی‌ها خوش‌شانس هستند که همچنان در جمع تیم‌های مدعی حضور دارند و می‌توانند برای قهرمانی در لیگ حداقل‌شانسی را برای خودشان متصور باشند. 
 
استقلال پنجشنبه هفته جاری باید به مصاف پیکان برود؛ این بازی می‌تواند برای مجیدی یک محک جدی باشد؛ چرا که برای استقلالی‌ها قهرمانی در جام حذفی هم یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و به همین خاطر در بازی با پیکان محکوم به برد هستند.

شاید مهمترین دغدغه هواداران استقلال این باشد که مبادا فرهاد مجیدی باز هم در میانه فصل تصمیماتی احساسی بگیرد؛ مثل همان اتفاقاتی که پیش از فینال جام حذفی در فصل گذشته رخ داد و بسیاری عدم قهرمانی در این جام را به قهر مجیدی نسبت دادند. مجیدی چه در زمانی که بازی می‌کرد و چه در دوران مربیگری ثابت کرد به شدت استعداد غرق شدن در حاشیه‌ها را دارد؛ اما برای اینکه بتواند به مربیگری بپردازد مجبور است که از حواشی دوری کند.

تنها چند روز از حضور دوباره مجیدی در استقلال می‌گذرد و از الان نمی‌توان گفت که او این بار می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد یا خیر؛ اما اگر مجیدی بتواند جلوی حاشیه‌سازی‌های خودش را بگیرد شانس موفقیتش در استقلال زیاد خواهد بود. استقلال روز‌های دشواری در پیش دارد و در این روزهاست که عیار مجیدی مشخص خواهد شد. او می‌تواند پایانی بر همه ناکامی‌های چند سال اخیر استقلال باشد؛ به شرط اینکه مقابل حاشیه‌های خودش ایستادگی کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *