کالای اساسی معطل مانده در گمرک انزلی با پیگیری دستگاه قضایی ترخیص شد

16:34 - 17 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۰۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان مرکز استان گیلان گفت: با دستور رئیس کل دادگستری گیلان و پیگیری انجام شده در دستگاه قضایی بخش اعظمی از کالای اساسی معطل مانده در گمرک انزلی ترخیص شده و یا در حال ترخیص است.
- سیدمهدی فلاح میری در بازدید از گمرک انزلی با اشاره به فرسودگی انبار‌ها و نحوه نگهداری کالای اساسی و نهاده‌های دامی، تاخیر در تصمیم گیری و اقدام متولیان امر را جایز ندانست و تصریح کرد: با دستور رئیس کل دادگستری گیلان و پیگیری انجام شده در دستگاه قضایی بخش اعظمی از کالای اساسی معطل مانده در گمرک انزلی ترخیص شده و یا در حال ترخیص است.

وی با اشاره به اینکه نگهداری کالا‌های اساسی در انبار‌های گمرک بندرانزلی و انجام نمونه برداری و آزمایش بعضا زمان زیادی برده و موجب فساد و متروکه شدن کالا می‌شود افزود: بعد از متروکه شدن کالا در گمرک، سازمان اموال تملیکی مسئولیت فروش و ساماندهی آن را بر عهده دارد.

دادستان مرکز استان گیلان از مدیران دستگاه‌های مسئول خواست تا بر زیر مجموعه خود نظارت کافی داشته باشند و اظهار داشت: زیرساخت نگهداری کالا و پیش بینی لازم برای تامین ارز باید توسط وارد کننده به درستی انجام گیرد تا شاهد از بین رفتن کالا بعد از ورود به گمرک نباشیم.

سید مهدی فلاح میری با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی در دادسرای مرکز استان گیلان افزود: غلات موردنیاز مردم و همچنین نهاده‌های دامی از ضروریات است که کمبود آن موجب افزایش قیمت کالا‌های اساسی خصوصا مرغ و گوشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل مدت و نحوه نگهداری، آزمایش و نظردهی شاهد فساد حجم زیادی از کالا در گمرک هستیم تصریح کرد: باید پنجره واحدی بین سازمان بنادر، گمرک، اداره استاندارد، دامپزشکی و وارد کننده وجود داشته باشد تا واردات و فروش نهاده‌ها به کشور به سرعت انجام شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *