تالاب‌ها قابل واگذاری اند؟

12:15 - 18 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۲۱۷
«تالاب‌ها به هیچ‌وجه قابل واگذاری نیستند.» رییس سازمان جنگل‌ها با بیان این جمله گفت: درمورد تالاب انزلی نیز اشتباه شده است و سند این تالاب به‌زودی به سازمان جنگل‌ها بازخواهد گشت.

- ایسنا نوشت: مسعود منصور با تاکید بر اینکه تالاب‌ها به هیچ‌وجه قابل واگذاری نیستند، اظهار کرد: بر اساس قانون وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها وظایف مشخصی از جمله حفاظت، تعیین حد بستر و... تالاب‌ها را برعهده دارند. باوجود وظایف متعدد، سند مالکیت تالاب‌ها باید به‌عنوان انفال برای منابع طبیعی حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ استناد قانونی مبنی بر انتقال سند تالاب‌ها به اسم وزارت نیرو نداریم، تصریح کرد: سند تالاب انزلی به‌دلیل اشتباه اداره ثبت استان گیلان به اسم وزارت نیرو شد.

رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: بلافاصله پس از این اتفاق من به رییس سازمان ثبت نامه زدم، مستندات قانونی را ارسال و اعتراض سازمان جنگل‌ها را اعلام کردم. رییس این سازمان اعلام کرد که انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو اشتباه است و اصلاح می‌شود.

منصور در پایان با بیان اینکه پس از این هیچ سندی برای وزارت نیرو در حوزه تالاب‌ها صادر نخواهد شد، گفت: مالکیت تالاب انزلی نیز به سازمان جنگل‌ها بازخواهد گشت.

بیشتر بخوانید:
بوتولیسم یا پاستورلوز؟ / آمار تلفات در میانکاله به ۲۵۲۵ پرنده رسید 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: سند تالاب انزلی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *